ذبیح الله مجاهد ادعای دست داشتن افغان ها در حملات اخیر در پاکستان را رد کرد

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان می گوید که حکومت پاکستان به جای تامین امنیت کشورش، افغان ها را به ناامنی در آن کشور متهم می کند.

مجاهد شام دیروز در اعلامیه ای افزود که حکومت طالبان ادعا های اخیر مقام های پاکستانی را کاملا رد می کند.

اخیراً جنرال عاصم منیر لوی درستیز اردوی پاکستان با ابراز نگرانی از حملات مرگبار در کشورش ادعا کرد که دست داشتن افغان ها در این حملات، به گفته او امنیت منطقه را برهم میزند.

پیش از این هم مقام های مختلف پاکستان از جمله شهباز شریف صدراعظم و وزارت دفاع این کشور هم ادعا کرده بود که در حملات اخیر در خاک پاکستان افغان ها دخیل بودند.

این مقام ها از حکومت طالبان خواستند تا جلو حملات علیه پاکستان را از قلمرو افغانستان بگیرد.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در اعلامیه گفته که افغانستان کشوری است که تازه از جنگ طولانی بیرون شده و به گفته او در هیچ کشوری دیگر به ویژه کشورهای همسایه خواهان ناامنی نیست.

او تاکید کرده که حکومت طالبان اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه امنیت کدام کشور دیگری استفاده شود اما مجاهد افزوده که پاکستان باید وضعیت امنیتی خود را با دقت مدیریت کند و دنبال راه حل ها به گفته او در داخل خانۀ خود باشد.

حدود ده روز پیش در یک حمله انتحاری در باجور پاکستان بیش از ۶۰ تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند که مسئولیت آنرا گروه داعش به عهده گرفت.