تیم ملی کریکت افغانستان برای رقابت های جام آسیا آماده میشود

تصویر آرشیف: دو عضو تیم ملی کریکت افغانستان

کریکت بورد افغانستان میگوید تیم ملی کریکت برای رقابت های جام آسیا آماده گی گرفته است.

تیم ملی کریکت افغانستان دربازی های گروهی این جام روزیکشنبه آینده درستودیوم قذافی در لاهور دربرابر تیم بنگله دیش بازی می کند و روز پنجم سپتامبر درهمان ستودیوم به مصاف سیریلانکا خواهد رفت.

نسیم سادات سخنگوی کریکت بورد به رادیو آزادی گفت که بازی های جام آسیا درفارمت ۵۰ اور برگزار میشود و تیم افغانستان برای این رقابت ها آمادگی گرفته است:

" کریکت بورد افغانستان درچند ماه اخیر توانست که برای تیم ملی ما سیریز های ۵۰ اوره را ترتیب کند. که از جمله سیریز پنجاه اوره با سیریلانکا بود ، سیریز پنجاه اوره با بنگله دیش وسیریز پنجاه اوره با پاکستان . سیریز با بنگله دیش را خوشبختانه ما برنده شدیم ، سیریز اخیر دربرابر پاکستان هرچند به نفع افغانستان تمام نشد اما بازهم این سه سلسله مسابقات در آمادگی تیم ما بسیار موثر بود."

تیم های ملی کریکت افغانستان و پاکستان به تازه گی سلسله یی از بازی های ۵۰ اوره را در سریلانکا انجام دادند

در این میان نجیب الله زدران، بازیکن معروف تیم افغانستان که بیشتر در توپ زنی مهارت دارد ، پس از بهبودی از مصدومیت زانو، روز یکشنبه در آستانه برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا به تیم ۱۷ نفره افغانستان بازگشت.

این بازیکن چپ دست ۳۰ ساله نتوانست که در سلسله سه بازی اخیر ۵۰ اوره دربرابر پاکستان در سیریلانکا که تیم افغانستان آنرا ۰-۳ باخت اشتراک کند .

کمیته انتخاب کریکت بورد افغانستان امیدوار است که نجیب الله زدران برای مسابقات جام آسیا که با اشتراک شش کشور از چهارشنبه در ملتان آغاز می شود، آماده باشد.

پاکستان میزبان چهار بازی جام ملت های آسیا و سریلانکا میزبان ۹ بازی این جام خواهد بود.

برعلاوه تیم های پاکستان ،سیریلانکا و افغانستان ، تیم های بنگله دیش ، هند ، و نیپال درمسابقات این جام اشتراک دارند.

تیم ملی کریکت افغانستان ابراز امیدواری کرده است که در بازی های جام آسیا موفقیت های داشته باشد

برخی کاربران شبکه های اجتماعی گفتند که از تیم افغانستان در پاکستان چندان استقبال خوب صورت نگرفته است.

آنها با اشاره به ویدیوهای نشرشده ازسوی کریکت بورد پاکستان استقبال از تیم های افغانستان ونیپال را مقایسه می کنند. درحالیکه به بازیکنان تیم نپیبال هنگام استقبال شال های به گردن انداخته می شود ، تصاویری از چنین استقبال از بازیکنان تیم افغانستان نشر نشده است.

اما دیده میشود هردو تیم زیر تدابیر امنیتی شدید وبا بدرقۀ نیروها ووسایط امنیتی به محل اقامتشان همراهی میشوند.