پولیس کراچی: ظرف چهار روز ۳۱۱ پناهجوی افغان بازداشت شده اند

شماری از پناهجویان افغان که از سوی پولیس پاکستان در شهر کراچی بازداشت شده اند.

مقام‌های پولیس شهر کراچی می گویند که از چهار روز به این سو بیش از سه صد پناهجوی افغان بازداشت شده اند.

سهیل جوکیو سخنگوی پولیس کراچی روز سه‌شنبه ۱۲ دسمبر به رادیو مشال بخش پاکستان رادیو آزادی گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵ پناهجوی دیگر نیز بازداشت شده که شمار بازداشت شده‌ها به ۳۱۱ تن رسیده.

پولیس کراچی می گوید شمار از این پناهجویان از سوی محکمه روانه زندان شده اند.

از سوی دیگر، منزه کاکر، وکیل مدافع پناهجویان افغان در پاکستان می گوید که ۷۰ درصد افغان‌های دستگیر شده دارای مدارک قانونی برای زندگی در پاکستان هستند اما آنها نیز دستگیر و برای‌شان دوسیه تشکیل داده شده.

انورالحق کاکر صدراعظم موقت پاکستان روز دوشنبه گفت که اسلام آباد اقداماتی را برای بازداشت آنعده از پناهجویان افغان آغاز کرده که بدون ویزه قانونی در این کشور زندگی می‌کنند.

همچنان والی ایالت سند پاکستان به پناهجویان که بدون مدرک در این ایالت بود و باش دارند هشدار داده که ظرف دو هفته دیگر پاکستان را ترک کنند در غیر آن به ده سال زندان محکوم خواهند شد.

روند تازۀ بازداشت‌های پناهجویان افغان از سوی پولیس پاکستان درحالی آغاز شده است که چهارشنبۀ هفتۀ گذشته درگیری دوساعته میان نیروهای طالبان و پاکستانی در مرز تورخم صورت گرفت و به هر دو طرف تلفات وارد شد. پس از این درگیری دروازۀ تورخم بروی هرگونه رفت و آمد بسته شد که هنوز هم باز نشده است.