خالد هوتک ووشوکار افغانستان به مصاف حریف هندی خود می‌رود

خالد هوتک ووشوکار افغانستان

خالد هوتک با ووشوکار هندی مسابقه می‌دهد.

محمد خالد هوتک ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرام ووشو افغانستان امشب برای راه یابی به نیمه نهایی مقابل حریف از هند مسابقه خواهد داد.

به گزارش کمیته برگزاری بازیهای آسیایی، محمد خالد هوتک ملی پوش ووشو افغانستان عصر امروز سه‌شنبه ۴ میزان مسابقه حساس مرحلۀ کوارتر فاینل وزن ۷۰ کیلوگرام را با ووشو کار هندی بنام "سورج یادو" برگزار می کند.

هوتک در صورتی که بتواند حریف هندی‌اش را شکست بدهد، ضمن این که مدال برونز‌ش قطعی خواهد شد، چانس مسابقه برای راه یابی به مسابقه نهایی را نیز خواهد داشت که در دور بعدی احتمالاً با یکی از ووشو کاران چین و یا ازبکستان رقابت خواهد کرد.

این در حالی است که روز گذشته نصرت الله حبیبی نمایندۀ وزن ۷۵ کیلوگرام ووشو افغانستان با یک قرعه استراحت و یک پیروزی مقابل حریفش از تایلند به نیمه نهایی راه یافته است و قرار است که فردا چهارشنبه رقابت بعدی‌اش را برای راه یابی به مسابقه فاینل، با حریفش از ایران برگزار کند.

قابل یاد آوریست که فدراسیون ووشوی افغانستان چهار نماینده به بازیهای آسیایی چین اعزام کرده است که دو نمایندۀ دیگر آن هر یک مجید رسولی در وزن ۶۵ کیلوگرام از حریف کوریای جنوبی شکست خورد و حذف شد و همچنان محمد کریم فقیری در وزن ۵۶ کیلوگرام مغلوب ووشو کار اندونیزیایی گردید و از دور این بازیها کنار رفت.

از میان کاروان ۸۵ نفری ورزشکاران افغانستان در بازیهای آسیایی، تا به حال تنها دو تن موفق به کسب مدال شده اند که محسن رضایی ملی پوش ۵۸ کیلوگرام تکواندوی افغانستان با کسب سه پیروزی و یک شکست به مدال برونز دست یافته است و نصرت الله حبیبی ملی پوش ۷۵ کیلوگرام ووشوی افغانستان نیز با پیروزی مقابل حریفش از تایلند توانسته است که یک مدال برونز دیگر را برای کاروان ورزشی افغانستان قطعی بسازد.

بازیهای آسیایی از ۲۳ سپتمبر در ۴۰ رشته ورزشی و با حضور نزدیک به ۱۲ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شد و الی ۸ اکتوبر سال روان میلادی ادامه خواهد داشت.

افغانستان در دورۀ قبلی بازیهای آسیایی که به میزبانی جاکارتای اندونیزیا برگزار شده بود با کسب دو مدال برونز توسط هر یک محمد خالد هوتک در رشته ووشو و منصور سروری در رشته کورش در میان ۴۵ کشور آسیایی، جایگاه ۳۵ را بدست آورد.

در دورۀ قبلی بازیهای آسیایی کشورهای بنگلادش، بوتان، برونی، تیمور شرقی، مالدیف، عمان، فلسطین، سریلانکا و یمن موفق به کسب حتی یک مدال نیز نشدند.