دو انفجار پی در پی در پاکستان؛ افزایش تلفات منجر به اعلان حالت اضطرار در شفاخانه های کویته گردید

تعدادی از قربانیان رویداد های امروز در پاکستان

به دنبال انفجار مرگبار در ایالت بلوچستان پاکستان ، جان محمد اچکزی وزیر اطلاعات این ایالت به رادیو مشال گفت که وضعیت اضطراری در شفاخانه های شهر کویته اعلام شده و احتمال دارد که شمار تلفات افزایش یابد.

هر چند او در بارۀ نوعیت انفجار چیزی نگفته است اما خبرگزاری فرانسپرس به نقل از مقام ها گزارش داده که یک انتحار کننده مراسم گرامیداشت از میلادالنبی را امروز در منطقۀ مستونگ هدف قرار داد.

داکتر رشید محمدزی یک مسئول صحی در منطقۀ مستونگ جای که انفجار رخداده است به رادیو مشال گفت که در این انفجار بیش از ۵۰ تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

منطقۀ مستونگ حدود ۶۰ کیلومتر از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان فاصله دارد.

مسئولیت رویداد را هنوز هیچ گروهی نپذیرفته و به گزارش خبرگزاری رویترز ، تحریک طالبان پاکستانی گفته که در این انفجار دست نداشته است.

محل رویداد انفجار در بلوچستان

در همین حال مقام ها می گویند که انفجاری دیگر امروز صد ها کیلومتر دورتر در هنگو در ایالت خیرپختونخوا نیز چند کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسپرس ، این انفجار نیز ناشی از حملۀ انتحاری بوده که بر اثر آن سقف مسجد فروریخته و چهار تن کشته شده اند.

گفته شده که این مسجد بخشی از ساختمان یک ادارۀ پولیس است.

اما شاه راز رئیس این ادارۀ پولیس به رادیو مشال گفته است که در این رویداد دو تن کشته و پنج تن زخمی شده اند.

به گفتۀ وی ، بسیاری از نمازگزاران مقام ها و نیروهای پولیس بودند.

مسئولیت این انفجار را نیز هیچ گروهی تا حال نپذیرفته است.

در ماه جولای در یک حملۀ انتحاری در گردهمایی یک حزب سیاسی – مذهبی موسوم به جمعیت علمای اسلام پاکستان در ایالت خیرپختونخوا بیش از ۴۰ تن کشته شده بودند.