دو نهاد سازمان ملل از پاکستان خواسته اند تا پناهجویان افغان را اخراج نکند

تعدادی از پناهجویان افغان در پاکستان

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره پناهندگان سازمان ملل متحد از پاکستان خواسته اند تا به حمایت از افغان های آسیب پذیری که پس از بازگشت به کشورشان با تهدیدهای احتمالی روبرو هستند، ادامه دهد.

این دو اداره سازمان ملل در یک اعلامیه مشترک که صبح امروز در وب سایت کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان منتشر شد، نوشتند افغانستان با چالش های زیادی در زمینه حقوق بشر به ویژه زنان و دختران مواجه است و چنین تصمیمی عواقب ناگواری را برای همه کسانی که مجبور به ترک کشور خود شده اند، خواهد داشت.

در این اعلامیه همچنین آمده است که این افراد ممکن است هنگام بازگشت با تهدیدات امنیتی جدی مواجه شوند.

"UNHCR" و "IOM" همچنین از نقض جدی حقوق بشر در نتیجه اخراج اجباری پناهجویان ابراز نگرانی کرده و از پاکستان خواستند تا شرایط را برای بازگشت داوطلبانه افغان ها بدون هیچ گونه فشار و به شیوه ای آبرومندانه فراهم کند.

این دو نهاد از همکاری با پاکستان در این زمینه اطمینان داده و می گویند که آماده اند در ایجاد یک مکانیسم جامع و پایدار برای ثبت نام اتباع افغانستان کمک کنند.

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره پناهندگان سازمان ملل متحد از همه کشورها خواسته اند تا اخراج اجباری پناهجویان افغان را متوقف کنند.

این دو سازمان ملل متحد در در حالی در زمینه پناهندگان این درخواست را می کنند که پاکستان به مهاجرین افغان کمتر از یک ماه دیگر فرصت داده است تا آن کشور را ترک کنند.