سازمان ملل برای آسیب دیده گان زلزله در هرات خیمه و پناهگاه موقت فراهم میکند

باشنده گان مناطق زلزله زده در هرات

دفتر کمشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین در افغانستان می گوید که صدها خیمه و پناهگاه موقت را برای کمک با آسیب دیدگان زلزله به هرات می فرستد.

این کمشنری امروز(۱۲ اکتوبر) در شبکۀ X نوشته که این وسایل موجود در ذخایر شهرهای مزارشریف و قندهار، از سوی این اداره، برای خانواده هایی که همه چیز خود را از دست داده اند، توزیع خواهد شد.

همزمان، دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد(اوچا،) اعلام کرده که در نتیجۀ زلزله های اخیر در هرات حدود ۱۷ هزار تن متاثر شده اند.

به گفتۀ ادارۀ اوچا، زلزله شنبه گذشته در هرات که شدت آن ۶.۳ ریشتر و مرکز آن ولسوالی زنده جان بوده، ۱۲۰ قریه را تحت تاثیر قرار داده است.

جانان سایق، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی حکومت طالبان، امروز به رادیو آزادی گفت که آمار تلفات زلزله های اخیر در هرات، هنوز نهایی نشده است.

پیش از این ارقام متناقض از تلفات این زلزله ها منتشر شده بود.

احمدالله متقی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان و رییس کمیسیون رسیدگی به زلزله زدگان، دیروز به رادیو آزادی گفت که تعداد کشته شدگان یک هزار تن و زخمی ها دو هزار تن بوده، پیش از آن، شماری از سازمان های امدادی سازمان ملل متحد تعداد کشته شدگان را حدود ۲۵۰۰ تن اعلام کرده بودند.