جو بایدن: به نظر می‌رسد انفجار در شفاخانه‌ای در غزه کار اسرائیل نیست

جو بایدن حین ملاقات با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که به نظر می‌رسد که انفجار در شفاخانه غزه که در آن صدها تن کشته شدند کار اسرائیل نیست.

بایدن اینرا در دیدار با بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل اندکی پس از ورود به این کشور گفت.

بایدن افزود بر اساس شواهدی که او دیده است به نظر می رسد که این کار اسرائیل نیست بلکه از طرف مقابل است.

بایدن جزئیات بیشتر در این مورد نداد که چرا معتقد است که اسرائیل عامل این انفجار نبوده اما او افزود افرادی زیادی استند که مطمین نیستند که علت این انفجار چیست.

بایدن به نتانیاهو گفت که از انفجار در شفاخانه غمگین و خشمگین است و توضیح داد که حماس نماینده همه فلسطینی‌ها نیست بلکه به گفته او تنها رنج آنها را افزایش می‌دهد.

بایدن همچنان گفت که برای کمک به فلسطینی‌های بیگناه که در میان این همه بحران گیر مانده اند نیاز به یافتن راه‌های است تا کمک‌های بشری بگونه فوری به آنها رسانیده شود.

بایدن با اشاره به حمله هفتم اکتوبر به اسرائیل از سوی حماس گفت که حماس اسرائیلی‌ها را کشته است.

شمار کشته شدگان در اسرائیل پس از حمله هفتم اکتوبر از سوی حماس ۱۴۰۰ نفر خوانده شده است.

بنیامین نتانیاهو صدراعظم اسرائیل از بایدن بخاطر سفرش به اسرائیل تشکر کرد و به او گفت که این یک گام بسیار مهم است.

خانه های ویران شده در حملات هوایی اسرائیل در غزه

همزمان اردوی اسرائیل شواهدی را امروز منتشر کرد که در آن نشان داده که انفجار شب گذشته بر شفاخانه الاهلی العربی در نوار غزه کار نیروهای دفاعی اسرائیل نیست.

اردوی اسرائیل گروه فلسطینی جهاد اسلامی را مسئول این انفجار خوانده و گفته که راکت که از سوی این گروه فیر شده بود ناکام گردید و به شفاخانه اصابت کرد اما این گروه اتهامات اسرائیل را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، جو بایدن رئیس جمهور امریکا می‌خواهد که در جریان سفرش به شرق میانه به جهانیان نشان دهد که امریکا در بحران جاری در کنار اسرائیل ایستاده است.

قرار بود که بایدن پس از اسرائیل به اردن برود و در نشستی با برخی سران کشورهای عربی شرکت کند اما به دلیل انفجار در شفاخانه غزه و کشته شدن صدها تن در آن، این نشست لغو شده است.

قرار بود در این نشست در کنار بایدن، محمود عباس رئیس اداره خودگردان فلسطینی ها، ملک عبدالله پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در این نشست شرکت کنند.

همچنان انتظار میرود که شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز در مورد صدور یک قطعنامه‌ای رای گیری کند که در قدم اول حمله اخیر حماس به اسرائیل را به عنوان یک عمل شنیع بخواند و در کنار آن همه اعمال خشونت در برابر غیرنظامیان را هم محکوم کند.

این قطعنامه همچنان خواستار وقفه‌ها در درگیری به هدف رسانیدن کمک‌های ضروری به میلیون‌ها باشنده نوار غزه خواهد شد.

مقام‌های صحی در غزه گفته اند که حدود ۲۸۰۰ فلسطینی تا کنون در حملات اسرائیل کشته شده اند و گمان میرود که ۱۲۰۰ نفر دیگر در زیر آوار ساختمان‌های فرو ریخته زنده یا مرده باشند.

این ارقام پیش از انفجار شب گذشته در شفاخانه غزه ارائه شده بود.

بر اساس گزارش‌ها، در واکنش به انفجار شب گذشته در شفاخانه غزه، اعتراضات در کرانه غربی و شهر‌های بزرگ آغاز شده است.

شماری زیادی از مردم در بیروت و عمان در واکنش به این انفجار دست به تظاهرات زدند.