کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل بار دیگر از طرف های درگیر جنگ در غزه خواست آتش بس کنند

حملات سنگین هوایی و توپخانه اسرائیل بر شهر غزه در فلسطین

جنگ میان اسرائیل و گروه حماس وارد سومین هفته شده و هیچ نشانۀ از فروکش کردن حملات در این شهر ویران شدهٔ فلسطین دیده نمی شود.

درخواست های جهانی هم به هدف مذاکره و آتش بس تا اکنون بی نتیجه مانده اما باز هم این خواست ها از اسرائیل و حماس ادامه دارد.

وولکر تُرک کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، به روز جمعه (۲۷ اکتوبر) از جوانب جنگ در غزه خواست که به در خواست ها برای صلح گوش دهند.

روینا شمداسانی سخنگوی کمیشنر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر به روز جمعه در یک نشست در ژنیو گفت که در سه هفته گذشته اسرائیل از هوا، زمین و بحر، غزه را شدیداً هدف حملاتش قرار داده که در نتیجه هزاران تن کشته شده اند:

" وولکر تُرک کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر از تمامی جوانب درگیر می خواهد که به درخواست ها برای صلح توجه کنند. خشونت ها باید پایان یابد و تلاش های گسترده برای راه های بدیل و پایان یافتن این سلاخی صورت گیرد."

وولکر تُرک کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر

همزمان با این، خبرگزاری ها از وقوع حملۀ دیگر زمینی اسرائیل در غزه خبر داده اند. با آنکه عملیات اصلی زمینی بر غزه تا هنوز آغاز نشده، با آنهم وزارت دفاع اسرائیل می گوید که این عملیات به زودی صورت خواهد گرفت.

در گزارش ها آمده که پس از آغاز حملات هفتم اکتوبر از سوی گروه حماس در اسرائیل، اکنون شمار قربانیان فلسطینی در این جنگ به بیش از ۷۳۰۰ تن رسیده است.

در اسرائیل نیز در جریان حملات گروه حماس، بیش از ۱۴۰۰ تن کشته شده اند.

نهاد های بین المللی در تلاش اند تا به باشنده های غزه کمک های بشری فراهم کنند

در عین حال، وزارت دفاع اسرائیل ادعا کرده که گروه حماس از شفاخانه ها در غزه، برای اهداف نظامی استفاده می کند.

دانیل هاگاری سخنگوی اردوی اسرائیل به خبرنگاران گفت که حماس جنگ را به شفاخانه ها کشانده است و از نفت و مواد سوخت در آنجا، برای اهداف عملیاتی اش کار می گیرد. این ادعا از سوی گروه حماس رد شده است.

در عین حال از سرنوشت گروگانان از اسرائیل هم خبری نیست. بر اساس گزارش خبرگزاری اسوشیتید پریس، ۲۲۹ تن از سوی حماس گروگان گرفته شده اند که شامل شهروندان خارجی، کودکان و بزرگسالان می شوند. تا اکنون حماس چهار گروگان را رها کرده است.