نا آرامی ها در بنگله دیش؛ حزب مخالف حکومت خواهان استعفای صدراعظم کشور است

نا آرامی ها در بنگله دیش

پولیس بنگله دش روزسه شنبه(۳۱ اکتوبر) نیز با شماری از اعضای حزب اصلی اپوزسیون آن کشور درگیر شد.

حامیان گروه اپوزسیون حزب ملی بنگله دیش، تردد وسایط ترانسپورتی و حمل و نقل در آن کشور را برای مدت سه روز ممنوع اعلام کرده و خواهان استعفای شیخ حسینه، صدراعظم بنگله دیش شده اند.

اعضای اپوزیسیون می گویند که آنها خواهان انتقال قدرت در بنگله دیش به یک دورۀ موقت غیرحزبی هستند تا بر انتخابات عمومی در سال آینده، نظارت کند.

شیخ حسینه، صدراعظم بنگله دیش به روز سه شنبه(۳۱ اکتوبر) پیشنهاد گفتگو با اپوزسیون را رد کرده و هشدار داد که اگر مخالفان به ممنوعیت و ممانعت خود ادامه دهند، با عواقب شدید مواجه خواهد شد.

شیخ حسینه صدراعظم بنگله دیش

براساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، قمرالاسلام یک عضو هیئت رئیسه حزب حاکم عوامی لیگ بنگله دیش، با اشاره به تظاهرات جاری در آن کشور گفته است:

"آنها، حزب ملی گرای بنگله دش نیروی مخالف جنگ آزادیبخش و دشمن استقلال ما هستند که به بنگله دش و قانون اساسی اعتقاد ندارند، از قانون و سیستم قضایی تابعیت نمی کنند و هیچ سازشی و گفتگو با آنها وجود نخواهد داشت. ما می خواهیم به صراحت بگوییم تا زمانی که این نیروی مخالف جنگ آزادیبخش را از سیاست بنگله دش حذف نکنیم، صلح و آرامش در بنگله دیش، تامین نخواهد شد."

در روز اول ممنوعیت وضع شده توسط مخالفان حکومت شیخ حسینه، حداقل دو تن کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند.

حزب حاکم عوامی لیگ بنگله دیش هشدار داده که اگر به گفتۀ این حزب، اپوزیسیون به هرج و مرج و انارشی ادامه دهد، با آنها شدیداً مقابله خواهد شد.

از روز شنبه گذشته که اعتراضات مخالفان و اپوزسیون حکومت در بنگله دیش آغاز شد، به دلیل بی ثباتی سیاسی و هرج و مرج، شماری از تظاهرکنندگان به شمول یک پولیس کشته شده اند.

حزب ملی گرای بنگله دیش که خالده ضیا صدراعظم سابق این کشور آن را رهبری میکند، برضد حکومت شیخ حسینه تظاهرات را آغاز کرده و حکومت بنگلادیش با فشار مواجه شده است.

آرش همایون