یو ان ایچ سی آر: اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان نگران کننده است

پناهجویان افغان در تورخم

کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در اسلام آباد UNHCR می‌گوید که از اخراج اجباری مهاجرین افغان از پاکستان به شدت نگران است.

قیصر آفریدی سخنگوی این اداره در اسلام آباد امروز چهارشنبه به رادیو آزادی گفت که در میان مهاجرین که از سوی پاکستان اخراج می‌شوند، افرادی هم وجود دارند که جان های شان در آنکشور در خطر است:
"چالش‌های بشردوستانه در افغانستان وجود دارد، موضوع بسته ماندن مکاتب دخترانه وجود دارد، کسانی در پاکستان استند که نمی‌توانند به افغانستان برگردند زیرا باور داریم که خطر برای زندگی و آزادی آنها در آنجا وجود دارد."

آقای آفریدی افزود که پاکستان آنعده از پناهجویان افغان را هم اخراج می‌کند که در دو سال گذشته به این کشور آمده اند و فاقد مدرک اند.

سرفراز بگتی سرپرست وزارت داخله پاکستان یکشنبه گذشته گفت که مهاجرین غیرقانونی تا اول نوامبر مهلت دارند که بگونه داوطلبانه از این کشور اخراج شوند در غیر آن پس از این مهلت اخراج خواهند شد.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان یکبار دیگر از حکومت پاکستان خواست که بگذارد تا مهاجرین افغان بگونه داوطلبانه به افغانستان برگردند و روند اخراج اجباری آنها را متوقف کند.