هشدار یک مقام طالبان به پاکستان: ما را مجبور به عکس العمل نکنید

شیرمحمد عباس استانکزی، معاون وزارت خارجه حکومت طالبان

شیرمحمد عباس استانکزی، معاون وزارت خارجه حکومت طالبان به حکومت موقت پاکستان هشدار می‌دهد که رفتار خود را در قبال پناهجویان افغان تغییر دهد.

استانکزی امروز یکشنبه در نشستی که تحت عنوان "کنفرانس بین المللی توسعه اقتصادی آینده افغانستان" در کابل برگزار شده بود، نیروهای امنیتی پاکستان را "ظالم و رشوه خوار" خواند و ادعا کرد که آنها پول و دارایی‌های مهاجران افغان را "غارت" کرده اند.

وی اخراج پناهجویان افغان از پاکستان را تصمیمی "ظالمانه" و یک جانبه خواند و افزود که این اخراج بر خلاف اصول همسایگی و تمام اصول بین‌المللی است:
"تصمیمی که آنها گرفته اند یک تصمیم ظالمانه است، ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم. ما به هیچکس این حق را نمی‌دهیم که به خواهران، برادران و فرزندان ما ظلم کند مانند کاری که نیروهای امنیتی پاکستان انجام می‌دهند. ما بسیار تحمل کردیم و از حوصله کار گرفتیم و عکس العمل شدیدی نشان ندادیم. خواست ما این است که روش خود را تغییر دهند و ما را مجبور نسازند که در مقابل عمل‌شان عکس‌العمل نشان بدهیم."

شیر محمد عباس استانکزی همچنین ادعا کرد که پاکستان پناهجویان افغان را ابزاری برای دریافت میلیاردها دالر از جهان قرار داده و از وجود پناهجویان افغان منافع مالی زیادی به دست آورده است.

حکومت پاکستان تا اکنون در مورد اظهارات عباس استانکزی چیزی نگفته است.

این در حالی است که اخراج پناهجویان افغان از پاکستان ادامه دارد و بر اساس آمار وزارت امور مهاجرین حکومت طالبان، تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار افغان از سوی پاکستان اخراج شده اند.