دو مقام یوناما در دیدار با متقی بر حق کار و آموزش زنان و دختران تاکید کردند

رزا اوتونبایوا نمایندۀ ویژه ملل متحد برای افغانستان حین دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان - عکس از آرشیف

رزا اوتونبایوا نمایندۀ ویژه ملل متحد برای افغانستان و مارکس پونزل معاونش در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجۀ طالبان بر حق کار و آموزش زنان و دختران تاکید کرده اند.

دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان یوناما در شبکۀ اکس (توییتر سابق) امروز نوشت اوتونبایوا و پوتزل در این دیدار در بارۀ گزارش هماهنگ کنندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان و تضمین حقوق زنان و دختران به شمول دسترسی کامل آنها به آموزش و کار گفتگو کردند.

یوناما افزوده که اوتونبایوا در مورد تلاش‌های ملل متحد برای کمک با بازگشت کنندگان و تلاش‌های مبارزه با مواد مخدر نیز صحبت کرده است.

فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کنندۀ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان گزارش ارزیابی و پیشنهادات خود در مورد وضعیت این کشور را حدود دو هفته پیش به شورای امنیت این سازمان ارائه کرد.

در بخشی از پیش‌نویس این گزارش که به رسانه‌ها درز کرده بود به رسمیت شناختن حکومت طالبان از سوی جامعه جهانی مشروط به پایبندی به تعهدات طالبان به مکلفیت‌های بین‌المللی افغانستان مرتبط دانسته شده بود و از طالبان خواسته شده بود تا محدودیت‌ها بر کار و تحصیل زنان و دختران در افغانستان را فوراً لغو کنند.