مجاهد: از مولانا فضل الرحمن برای سفر به کابل رسماً دعوت شده است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان

حکومت طالبان تایید می‌کند که از مولانا فضل الرحمن رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان دعوت کرده که به کابل سفر کند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در این مورد در ویدیوی که رادیو تلویزیون ملی در کنترل طالبان در شبکۀ ایکس (توییتر سابق) امروز یکشنبه منتشر کرد جزئیات داد:
"محترم فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان دعوت شده که به کابل سفر کند تا مردم پاکستان را از نیت و ارادۀ مردم افغانستان و امارت اسلامی آگاه کند تا بعضی از تبلیغات و پروپاگند‌های که صورت می‌گیرد، اذهان عامه را در آن کشور [پاکستان] خراب نکند."

آقای مجاهد افزود که حکومت طالبان می‌خواهد که از تبلیغات جلوگیری کند و واقعیت‌های موجود را با مردم پاکستان شریک سازد.

به گفتۀ وی در این راستا مولانا فضل الرحمن می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.

پیش از این حزب جمعیت علمای اسلام در بیانیه‌ای در شبکۀ اجتماعی ایکس گفته بود که سردار احمد شکیب سفیر طالبان در اسلام آباد پیام خصوصی حکومت طالبان را به مولانا فضل الرحمن رسانده است.

به دلیل آنچه مقام‌های پاکستانی عدم اقدام حکومت طالبان علیه جنگجویان تحریک طالبان پاکستان در افغانستان می‌دانند در روابط اسلام آباد و حکومت طالبان در این اواخر تنش ایجاد شده است.

انوارالحق کاکر صدراعظم موقت پاکستان در ماه نوامبر گفت که افغانستان تحت حاکمیت طالبان در زمینۀ سرکوب جنگجویان پاکستانی در خاک افغانستان هیچ همکاری نکرده و این جنگجویان از قلمرو این کشور برای حمله به پاکستان استفاده می‌کنند.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به این اظهارات آقای کاکر در اعلامیه‌ای گفته بود که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند که از خاک افغانستان ضد کشور‌های دیگر استفاده کند.

آقای مجاهد افزوده بود که برقراری امنیت در پاکستان مسئولیت حکومت طالبان نیست.