سرمنشی سازمان ملل خواهان تامین امنیت امداد رسان ها در غزه شد

انتونیو گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد

انتونیو گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد می گوید که کشته شدن ۱۳۶ تن از کارمندان ملل متحد در ۷۵ روز در تاریخ سابقه نداشته است.

او امروز شنبه (۲۳ دسیمبر ) در شبکه ایکس ( تویتر سابق) خود نوشته که به این کارمندان ملل متحد و هزاران امدادگر دیگر که جان های شان را به خطر انداخته تا از غیرنظامیان در غزه حمایت کنند، ادای احترام می کند.

منشی عمومی سازمان ملل متحد در پست دیگری بار دیگر از اقدامات اسرائیل در جنگ غزه انتقاد کرده است.

انتونیو گوترش نوشته روش اسرائیل در انجام این حمله ، موانع بزرگی را برای توزیع کمک‌های بشردوستانه در داخل غزه ایجاد کرده است.

او گفته که برای رساندن کمک های بشردوستانهٔ مؤثر، به امنیت در غزه و حفظ جان کارکنانی که بتوانند در آرامش کار کنند، نیاز است.

با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی در منطقه محاصرهٔ شده ساحلی غزه، اسرائیل اخیراً تحت فشار فزاینده بین المللی قرار گرفته است.

مردم در غزه برای دریافت مواد غذایی هجوم آورده اند

بر اساس گزارش خبرگزاری دی پی ای جرمنی، شورای امنیت سازمان ملل پس از روز ها کشمکش، در جمعه گذشته قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن افزایش کمک های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون مردم نیازمند در نوار غزه تقاضا شده است.

با این حال، شورای امنیت، این قدرتمندترین نهاد سازمان ملل متحد یک متن بدون درخواست آتش بس فوری را که گوترش به آن امیدوار بود، تصویب کرد.

جنگ غزه با بدترین کشتار در تاریخ اسرائیل توسط جنگجویان گروه حماس که ایالات متحد و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی می خوانند، آغاز شد .

در این حمله در ۷ اکتوبر حماس حدود ۱۲۰۰ اسرائیلی را کشت و ۲۴۰ تن دیگر را گروگان گرفت.

اسرائیل با حملات هوایی گسترده به نوار غزه پاسخ داد و سپس حمله زمینی را آغاز کرد.

خبرگزاری اسوشیتید پرس دیروز جمعه به نقل از مسئولان صحی تحت کنترل گروه حماس در شهر غزه ، گزارش داد که شمار تلفات غیرنظامیان در این شهر از مرز ۲۰ هزار تن گذشته است-ارقامی که هنوز از سوی منابع مستقل تأیید و یا رد نشده.