تشدید تدابیر امنیتی در آستانه جشن کریسمس در جرمنی، اتریش و اسپانیا

تشدید تدابیر امنیتی در آستانه جشن کریسمس در جرمنی

وزارت امور داخله اتریش اعلام کرد که چهار نفر را به اتهام ارتباط با گروه‌های اسلامگرای تندرو بازداشت کرده است.

بر اساس اعلامیه این وزارت، سه نفر از این گروه برای تحقیقات بیشتر زندانی شده اند.

این افراد در جریان بازرسی پولیس، دستگیر شدند.

به گزارش روزنامه بیلد جرمنی، مظنونان بازداشت شده اتباع تاجیکستان بوده که احتمالاً قصد حمله بر اساس پلان شاخهٔ ولایت خراسان داعش را داشته اند.

این روزنامه جرمنی، داعش ولایت خراسان را شاخه فعال گروه تندرو دولت اسلامی در افغانستان، خوانده است.

پولیس اتریش تدابیر امنیتی را در جشن کریسمس در پایتخت ویانا به ویژه در مناطق اطراف بازار‌های کریسمس و کلیساهای، افزایش داده است.

پولیس می‌گوید که آنها این تدابیر امنیتی را به دلیل افزایش تهدید ها، بلند برده اند، اما وزارت داخله اتریش گفت که هیچ تهدیدی برای حمله در ویانا وجود ندارد.

در همین حال، پولیس تدابیر ویژه‌ای را برای امنیت در کلیسای کُلن، یکی از بزرگترین کلیساهای کاتولیک در شهر کلن جرمنی اتخاذ کرده است.

اواخر دیروز یکشنبه، کلیسا توسط سگ‌های جستجوگر مورد بازرسی قرار گرفتند.

پولیس جرمنی نیز برای جلوگیری از حملات، آمادگی دارد.

کلیسای کلن در جرمنی

ولگفنگ بالدیس، سخنگوی پولیس شهر کلن به خبرگزاری رویترز گفت:
"این هشدار در ابتدا برای شام سال نو بود. اکنون یک مسئله امنیتی در کلیسای بزرگ و اطراف آن وجود دارد، به ویژه جایی که افراد زیادی می آیند. کلیسای بزرگ کُلن بیشترین بازدید کننده را در اروپا دارد و در اینجا استشن خط آهن هم موقعیت دارد. بنابراین مردم در اینجا زیاد رفت و آمد می‌کنند. به همین دلیل است که ما در واکنش به این خبر جدی، به اقدام‌های گسترده دست زدیم و ما تا زمانی به این کار ادامه خواهیم داد که همه چیز روشن شود."

برخی از باشندگان شهر کُلن جرمنی می‌گویند که تعداد زیاد پولیس در اطراف کلیسا آنها را نگران کرده و از حملات احتمالی هراس دارند.

نانسی فسر وزیر داخله جرمنی گفت که آنها در برابر هرگونه تهدید تروریستی آمادگی کامل دارند و هرگونه تهدید تندروان اسلامی را، جدی می‌گیرند.

در جولای گذشته، گروهی مرتبط با گروه داعش در جرمنی و هالند از بین برده شد که گفته می‌شد در حال برنامه ریزی برای حملات در این کشور‌ها اند.

علاوه بر جرمنی و اتریش، پولیس اسپانیا نیز اعلام کرده که تدابیر امنیتی بلند را در مراسم کریسمس روی دست گرفته است.

در اروپا، بیش از ۶۶ درصد از تقریباً دو میلیارد و چهار صد میلیون مسیحی جهان، زندگی می‌کنند.

مسحیان کریسمس را با جشن‌های ویژه برگزار می‌کنند، اما در سال‌های اخیر حملاتی به بازار‌های کریسمس، محل برگزاری آن و کلیسا ها، باعث نگرانی عموم مردم شده است.