مولانا فضل الرحمن: ممکن هفته آینده به کابل سفر کنم

مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان

مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفته است که ممکن است هفته آینده به افغانستان سفر کند.

به گزارش رادیو مشال بخش پاکستان رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، فضل الرحمن روز دوشنبه اول جنوری در یک نشست خبری در منطقه دیره اسماعیل خان گفت که هدفش از این سفر پایان دادن به "فضای بی‌اعتمادی" میان افغانستان و پاکستان است.

او افزود که ثبات افغانستان به نفع پاکستان و ثبات پاکستان به نفع افغانستان است.

مولانا فضل الرحمن جزئیات بیشتر در مورد سفرش به افغانستان نداد.

اما پیش ازین، کفایت الله یکی از مفتی‌های رهبر جمعیت علمای اسلام به رادیو مشال در ۲۸ دسمبر گفت که در کنار مسائل امنیتی، موضوع بازگرداندن مهاجران بی‌سند افغان از پاکستان به افغانستان، از مسائل مورد بحث میان مولانا فضل الرحمن و مقامات حکومت طالبان در کابل خواهد بود.

او افزود که احتمال می‌رود دو طرف در باره گروه‌های مسلح تحریک طالبان پاکستان و داعش نیز گفت و گو کنند.

این پس از آن است که شارژدافیر طالبان در سفارت افغانستان در اسلام آباد در ۱۶ دسمبر از مولانا فضل الرحمن برای دیدار از افغانستان دعوت کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان نیز تایید کرد که از فضل الرحمن برای دیدار از افغانستان دعوت شده است.

روابط اسلام آباد و کابل، تیره خوانده می‌شود.

حکومت موقت پاکستان، حاکمان فعلی افغانستان را به حمایت از گروه تحریک طالبان پاکستان، تی تی پی متهم کرده است، اتهامی که حکومت طالبان بی‌اساس خوانده است.

تی تی پی، در این اواخر حملاتش در پاکستان را تشدید بخشیده است.

رسانه‌های پاکستان اخیراً از آمادگی‌ها برای راه اندازی اجلاس سه روزه در اسلام آباد برای بحث در مورد روابط میان افغانستان و پاکستان خبر دادند.

به اساس گزارش، در این اجلاس سفرای پاکستان در ۲۰ کشور از جمله افغانستان، هند، ایران، چین، ترکیه ، ایالات متحده، فرانسه ، جرمنی، بریتانیا و رسیه و برخی دپلوماتان دیگر اشتراک خواهند کرد.