یک استاد زبان انگلیسی به گونۀ مرموز در شهر کابل به قتل رسید

روز دوشنبه یک استاد زبان انگلیسی به نام عبدالرشید درویش، در شهر کابل به قتل رسید.

نزدیکان این استاد می‌گویند، او که قبلاً در یک انستیتوت آموزش زبان انگلیسی تدریس می‌کرد، از یک سال بدینسو در بخش رهنمایی امتحان زبان انگلیسی تافل و دولینگو کار می‌کرد.

یکی از دوستان و همکاران او که نخواست نامش در گزارش منتشر شود، به رادیو آزادی می‌گوید که او هیچ خصومت شخصی با کسی نداشت و برایش سوال است که از سوی چه کسی به قتل رسیده است.

او به رادیو آزادی گفت:
"۱۱ بجه بود که به ما گفت شهر می‌روم از کورس بیرون رفته بود، از وقتی که رفت هیچ اطلاعی از او نداشتیم. نمی‌دانم ساعت چند بجه بود که به دیگر دوست‌هایش زنگ آمد که در حوزۀ پنج یک جسد با این مشخصات آورده شده و اسمش رشید است، شما می‌شناسید یا نه؟ او را کشته بودند و جسدش را در قرغه انداخته بودند."

به گفتۀ دوستان عبدالرشید درویش، او فارغ دیپارتمنت زبان و ادبیات زبان پشتو از پوهنتون کابل بود و پس از فراغت به تدریس زبان انگلیسی آغاز کرده بود.

در همین حال یکی از همکاران سابق او که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، می‌گوید که روز گذشته از قتل وی اطلاع یافته است و بسیار ناراحت است.

او می گوید که کشته شدن جوانان و استادان یک ضایعه بزرگ به بخش آموزش و تحصیلات افغانستان است.

او در صحبت به رادیو آزادی از مسئولان مربوطۀ حکومت طالبان خواست تا عاملان قتل عبدالرشید درویش را شناسایی و مورد پی‌گرد قرار دهند:
"ما بخاطرش جگرخون هستیم، بخاطری که دلیلش هم معلوم نیست و این نوع کار ناروا است. این ظلم است و این مردم ظالم هستند. او با مردم کمک می‌کرد و در افغانستان خدماتی بسیاری داشت. شاگردان زیادی داشت و یک چراغ علم بود که خاموش شد."

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداد.

این در حالی است که محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی حکومت طالبان روز یک‌شنبه در یک نشست خبری در کابل مدعی شد که تأمین امنیت بزرگترین دست‌آورد حکومت‌شان است.

اخیراً باشندگان ولایت‌های مختلف به ویژه کابل در گفت‌وگو با رادیو آزادی از آنچه که افزایش رویدادهای جنایی عنوان کردند، نگرانی کردند.

در چند روز گذشته یک داکتر در کابل و یک کودک در ننگرهار نیز به قتل رسیدند.