گزارش‌ها: مولانا فضل الرحمن با رهبر طالبان در قندهار دیدار کرده است

مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان

شماری از رسانه‌ها گزارش داده اند که مولانا فضل الرحمن، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان با ملا هبت الله آخندزاده، رهبر طالبان در قندهار دیدار کرده است.

این را برخی از رسانه‌های پاکستان و شبکه طلوع نیوز گزارش داده اند.

طلوع نیوز به نقل یک منبع که نامش را افشا نکرده، گزارش داده است که این دیدار امروز چهارشنبه صورت گرفت. جزئیات دیدار دو طرف هنوز منتشر نشده است. هبت الله آخندزاده تا هنوز در محضر عام دیده نشده است.

خبرگزاری رویترز در ماه می سال ۲۰۲۳ گزارش داد که محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی، صدراعظم قطر با آخندزاده در قندهار دیدار کرده بود. این از دیدار‌های بسیار نادر او خوانده شده است.

فضل الرحمن به روز یکشنبه در راس یک هیئت وارد کابل، پایتخت افغانستان شد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان گفته است که ملا حسن آخند، رئیس الوزرای طالبان و مولانا فضل الرحمن در تلاش برای کاهش تنش‌ها میان کابل و اسلام آباد به روز دوشنبه دیدار کردند.

حکومت موقت پاکستان پس از چند حمله و انفجار در آن کشور حاکمان فعلی افغانستان را به حمایت از تحریک طالبان پاکستان، تی تی پی متهم کرده است.

تی تی پی، متحد نزدیک طالبان افغان پنداشته می شود.

مقامات پاکستان ادعا می کنند که بسیاری از رهبران تی تی پی در افغانستان پناهگاه دارند و حملات را علیه نیروهای امنیتی پاکستان برنامه ریزی می کنند.

حکومت طالبان این ادعا را رد کرده و گفته است که به هیچ کسی اجازه نمی دهد تهدیدی را از خاک افغانستان متوجه کشور‌های دیگر سازد.