قوای مشترک امریکا و بریتانیا حوثی های تحت حمایت ایران را هدف قرار دادند

تصویر از جریان حملات قاوی امریکایی و بریتانوی بر حوثی های یمن در دریای سرخ

قوای ایالات متحده و بریتانیا گروه حوثی های یمن را که از حمایت ایران بهره مند اند مورد حمله قرار دادند. ایران این حملات را محکوم کرده است.

این تحولات ترس در مورد گسترش جنگ جاری در نوار غزه به مناطق دیگر را بیشتر ساخته است.

رئیس جمهور امریکا جو بایدن در یک اعلامیه گفته است که اقدام امریکا نشان میدهد که این کشور و متحدانش قبول نخواهند کرد که گروه شورشیان تحت حمایت ایران آزادی گشت و گذار کشتی ها را در بحیره سرخ اخلال کرده و کارمندان امریکائی و کشتیرانی ملکی را به خطر رو به رو بسازد.

در اعلامیه رئیس جمهور امریکا آمده که به دستور وی قوای امریکا، با قوای مشترک بریتانیا، آسترالیا، بحرین ، کانادا و هالند بر چندین هدف حوثی ها در یمن عملیات انجام دادند.

به گفته رئیس جمهور امریکا این حملات واکنش مستقیم به هجوم غیر موجه حوثی ها بر علیه کشتی های بین المللی در بحیره سرخ میباشد که در آن از راکتهای بلاستیک ضد کشتی نیز استفاده شده بود.

خساراتی که در نتیجه حملات بین المللی وارد شده تا هنوز دقیق نیست اما بریتانیا گفته که این اهداف میدان های هوائی را هم در بر داشت.

وزیر دفاع امریکا لوئید آستین که هنوز هم بخاطر مریضی در شفاخانه بسر میبرد، گفت که در حملات تاسیسات درون یا طیاره های بی سرنشین، راکت های بلستیک و کروز همچنان تاسیسات رادار و نظارت ساحلی حوثی ها هدف قرار گرفتند.