شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان با سراج الدین حقانی دیدار کرد

رافائلا یودیچی شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان حین ملاقات با سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در کابل

رافائلا یودیچی شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان و سراج الدین حقانی سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در مورد نشست ماه آینده که قرار است در دوحه برگزار شود، گفتگو کرده اند.

مفتی عبدالمتین قانع سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان امروز چهارشنبه ( ۱۷ جنوری) در شبکه ایکس، توییتر سابق از این دیدار خبر داد.

پیش از این، سازمان ملل متحد گفت که نشست ماه آینده در دوحه در مورد افغانستان برای ایجاد اجماع بین‌المللی در مورد یک نقشه راه و بحث در مورد توصیه ارزیابی های مستقل این سازمان برگزار می‌شود.

قانع همچنان افزوده که در این دیدار که در دفتر آقای حقانی صورت گرفت، خانم یودیچی به سایر کمک های بشردوستانه با افغانستان از جمله کمک با زلزله زده های هرات و مهاجرین افغان که دوباره به کشورشان برگشت داده شده اند، اطمینان داد.

او گفت که سرپرست وزارت داخله حکومت طالبان در این دیدار خواستار تعامل بیشتر با جامعه جهانی شد و تاکید کرده که حکومت طالبان باید عضویت اش را در سازمان های مهم بین المللی بدست آورد.

با گذشت بیش از دو سال هنوز حکومت طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

نماینده جمهوری مخلوع افغانستان هنوز هم در سازمان ملل متحد از این کشور نمایندگی می‌کند.