مایکل مک کال از عملکرد امریکا در قبال مهاجرین افغان در کمپ امارات متحده انتقاد کرد

مایک مک کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا از وزارت های امور خارجه و امنیت داخلی این کشور انتقاد کرده که بسیاری از افغان ها را برای مدت دو سال و نیم در یک کمپ در امارات متحده عربی، منتظر نگهداشته اند.

مایکل مک کال، رئیس این کمیته، در نامهای که روز سه شنبه(۲۳ جنوری) منتشر شد گفته که شماری از فعالان مشهور افغان و نظامیان سابق که با ایالات متحده همکاری کرده اند، هنوز هم در"شهرک بشردوستانه" امارات متحده، گیرمانده اند.

در نامه مک کال گفته شده که وزارت های امور خارجه و امنیت داخلی ایالات متحده درخواست های شماری از این افغان ها را برای اقامت در امریکا رد کرده اند و به گفته او، وزارت خارجه، هیچ اقدامی را برای بررسی مجدد دوسیه های آنها انجام نداده است.

به گفتۀ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، تعدادی از افغانهای این گروه که به افغانستان بازگشته اند، از سوی طالبان تهدید میشوند.

وزارت امور خارجه امریکا، هنوز در مورد این اظهارات مایکل مک کال چیزی نگفته، اما پیش از این به شماری از موانع در روند تخلیه و اسکان اشاره کرده بود.

در اگست ۲۰۲۱ میلادی پس از استقرار مجدد طالبان، ایالات متحده دهها هزار تن را از افغانستان به کشورهای ثالث منتقل کرد که در آنجا روند اسکان شان در امریکا پیش برده می شود، شماری از این افغان ها در امارات متحدۀ عربی و سایر کشورها منتظر هستند.