حسین امیرعبداللهیان برای کاهش تنش میان ایران و پاکستان وارد اسلام آباد شده است

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در میدان هوایی اسلام آباد پاکستان

انتظار می رود که وزیر خارجه ایران امروز در اسلام آباد پایتخت پاکستان با همتای خود و دیگر مقامات بلند پایه این کشور در مورد تنش اخیر میان دو کشور گفتگو کند.

حسین امیرعبداللهیان پس از آن به اسلام آباد می رود که روابط بین این دو کشور زمانی با تنش های زیادی روبرو شد که در اواسط ماه جاری حملات هوایی خونین را به خاک یکدیگر انجام دادند.

به گفته اسلام آباد و تهران، در این حملات که به مراکز نیروهای مسلح مخالف خود انجام دادند دست کم از کشته شدن ۱۱ نفر گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، حسین امیرعبداللهیان با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود، انوار الحق کاکر صدراعظم حکومت سرپرست پاکستان و جنرال عاصم منیر لوی درستیز اردوی پاکستان دیدار و در باره مسائل سیاسی و امنیتی با آنها گفتگو خواهد کرد.

روابط بین دو کشور همسایه از زمان حملات ایران در ۱۷ جنوری به مخفیگاه گروه شبه نظامی جیش العدل در بلوچستان پاکستان خراب شده است.

به گفته مقامات پاکستان در این حملات سه نفر از جمله دو کودک کشته شدند.

پاکستان که از این حملات خشمگین شده بود، سفیر خود را از تهران فراخواند و به مخفیگاه های نیروهای افراطی در سیستان و بلوچستان ایران حمله هوایی کرد که در آن دست کم ۹ نفر کشته شدند.

اسلام آباد گفت که در این حملات گروه های مسلح جدایی طلب بلوچ را هدف قرار داده است.

پس از این حملات، افراد مسلح ناشناس در ۲۷ جنوری ۹ شهروند پاکستانی را در سیستان و بلوچستان ایران کشتند و اسلام آباد خواستار تحقیق در این مورد شد.

وزارت خارجه ایران گفته است که در مورد این حمله که هنوز هیچ گروهی مسئولیتش را به عهده نگرفته، بررسی خواهد کرد.