باغ وحش برلین پایتخت آلمان بخاطر درگذشت یک پرنده ماتم گرفت

تصویر آرشیف: فلامینگو

اداره باغش وحش شهر برلین آلمان اعلان نمود که یک پرنده نوع فلامینگو که قدیمی ترین باشنده این باغ وحش بود روز چهارشنبه چشم از دنیا بست.

باغ وحش برلین در انستاگرام خود اعلان کرد که این فلامینگوی رنگ گلابی، که ۷۵ ساله بود و از سال ۱۹۵۵ به این سو در باغ وحش برلین نگهداری میشد واقعا یک پرنده افسانوی بود. در باغ وحش همه این پرنده را بنام اینگو یاد می کردند

وفات این پرنده بالای مردم عام هم تاثیر گذاشته و یک تعداد از مردم چهره های غم انگیز و اشکبار را در انستگرام باغ وحش پُست کرده و پیامهای دلداری فرستاده اند.

فلامینگو یک پرنده بسیار زیبا با رنگ گلابی میباشد که شبیه قتان و لک لک است.

در یک حلقه ثبت شده در پای این پرنده که سالها قبل دیده شده بود نشان می داد که اینگو در ۲۳ ماه جون سال ۱۹۴۸ در قاهره به دنیا آمده است. این تاریخ اینگو را کهنسال سال ترین موجود باغ وحش میسازد که حتی بزرگتر از گوریلای بود بنام فاتو که در سال ۱۹۵۷ تولد شده .

به نوشته خبرگزاری (دی پی ای) جرمنی این پرنده در طبیعت حد وسط سی سال عمر میکند. نظر به اعلامیه باغ وحش برلین در آلمان این اولین باغ وحشی بود که این نوع پرنده را جا داد و در اوایل دهه ۱۹۶۰ از چلی پرنده های این نوع را به این باغ وحش آوردند.

در پاسخ به این سوال که اینگو چگونه ده ها سال بیشتر از عمر طبیعی زنده گی کرد؟ مسوول باغ وحش برلین گفت اول اینکه در اینجا شکارچی و حیوانات

درنده نبود ، دوم سطح بلند حفظ و نگهداری حیوانات و سوم تغذیه سالم و دادن مواد خوراکی مناسب و ضروری برای پرنده گان .

به گفته مسوول باغ وحش برلین اینگو بعضی وقتها به خاطر کبر سن و استراحت می خواست دور از پرنده گان دیگر در گوشه گیری بسر ببرد.