شورای امنیت سازمان ملل امروز طرح پیشنهاد آتش بس در غزه را بررسی میکند

تالار برگزاری جلسات شورای امنیت سازمان ملل متحد

درحالیکه قرار است شورای امنیت امشب دربارۀ پیش نویس پیشنهادی کشورهای عربی برای آتش بس درنوار غزه رای گیری کند ، نیروهای اسرائیلی امروزهم به حملات خود دربرخی مناطق نوار غزه ادامه دادند.

وزارت صحت عامه در غزه که زیرکنترول گروه تندرو حماس است گفت که درحملات نیروهای اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ تن از فلسطینیان کشته شدند.

این حملات درحالی ادامه دارد که تلاش های بین المللی برای پایان بخشیدن به این بحران هنوز نتیجه نداده است.

واشنگتن از قبل گفته است که قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی را ویتو خواهد کرد.

کشورهای عربی دراین قطعنامه خواستار آتش بس فوری بشردوستانه درنوار غزه شده اند.

امریکا واتحادیه اروپا حماس را یک سازمان دهشت افگن می شناسند.

هرچند این کشور ها می دانند که این قطعنامه ازسوی امریکا رد خواهد شد ولی امیدوارند حمایت جهانی گسترده ای برای پایان دادن جنگ درغزه نشان داده شود.

ادامه جنگ شهر غزه را تقریبا به یک ویرانه مبدل کرده است

شورای امنیت رای گیری درباره این قطعنامه را ساعت هشت شب به وقت کابل برنامه ریزی کرده است.

سفیر ایالات متحده در ملل متحد، لیندا توماس-گرینفیلد می گوید که حکومت بایدن قطعنامه مورد حمایت کشورهای عربی را وتو خواهد کرد زیرا ممکن است در تلاش های ایالات متحده برای ترتیب دادن یک توافق آتش بس مداخله ایجاد کند.

امریکا تلاش دارد که توافقی بین طرف های متخاصم که حداقل برای مدت شش هفته جنگ را متوقف و رهایی همه گروگانان اسرائیلی را تامین کند بدست آید.

ازسوی دیگر همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای هنگری دیروز خواستار آتش بس فوری درنوار غزه شدند.

آواره گان فلسطینی شهر غزه در حال دریافت کمک های بشری اند

این اولین باراست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا دربارۀ جنگ جاری درنوار غزه موضعگیری تقریبا واحدی اتخاذ می کنند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از اسرائیل خواسته اند که از حمله به شهر رفح درجنوب غزه خودداری کند.

تقریبا یک ونیم ملیون تن از آوارگان فلسطینی از مناطق دیگر غزه به شهر رفح درنزدیکی سرحدات مصر پناه آورده اند.

از سوی دیگر٬ ملل متحد از بدتر شدن وضعیت بشری درغزه هشدار داده گفت که کمبود مواد غذایی امکان دارد تلفات میان اطفال را که قابل جلوگیری است افزایش دهد.

ملل متحد می گوید درنتیجه جنگ چهارماه در نوار غزه اکثریت بخش های این منطقه ویران شده و ۲.۲ ملیون باشنده غزه از گرسنگی رنج می برند وهفتادو پنج فیصد باشندگان غزه از مناطق اصلی خود آواره شده اند.