وزیر خارجه طالبان نشست دوحه را بی نتیجه خواند

تصویر آرشیف: امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان در دیدار با روزا اوتونبایوا نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجۀ طالبان می گوید که نشست دوحه در بارۀ افغانستان را از نزدیک دنبال کرده و ادعا کرده است که این نشست نتیجۀ خاص نداشت.

آقای متقی این مطلب را در دیدار با روزا اوتونبایوا نمایندۀ ویژۀ ملل متحد در افغانستان و رئیس دفتر یوناما به روز پنجشنبه ابراز کرده است.

عبدالقهار بلخی ، سخنگوی وزارت خارجۀ طالبان در شبکۀ ایکس (توییتر سابق) به روز پنجشنبه نوشت که امیرخان متقی ابراز امیدواری کرده که نشست ها در بارۀ تعامل با افغانستان نتایج خوبی داشته باشد.

در ادامه به نقل از خانم اوتونبایوا گفته شده که در صورت توافق کشور های اشتراک کننده ، نشست های بیشتر در دوحه برگزار خواهد شد تا تفاهم بهتر میان ملل متحد و حکومت طالبان ایجاد شود.

دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) در بارۀ این دیدار هنوز چیزی نگفته است.

نشست دو روزه در مورد افغانستان به میزبانی انتونیو گوترش سرمنشی ملل متحد به روز های یکشنبه و دوشنبه این هفته در دوحۀ قطر برگزار شد.

طالبان یک روز پیش از نشست گفتند که در آن اشتراک نمی کنند.

آقای گوترش پس از ظهر روز دوشنبه در کنفرانس خبری ، نشست دوحه را سازنده خواند و افزود که در مورد موضوعات کلیدی اتفاق نظر وجود داشت.

سرمنشی ملل متحد در ماه می سال گذشته نیز از نشستی در بارۀ افغانستان در دوحه میزبانی کرده بود اما در آن از طالبان دعوت نشده بود.