توماس ویست: در مورد منافع مشترک در افغانستان یک اجماع قوی وجود دارد

توماس ویست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان

توماس ویست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان می گوید که در مورد منافع مشترک در افغانستان یک اجماع قوی وجود دارد.

آقای ویست روز پنجشنبه در شبکۀ ایکس(تویتر سابق) گفته که به تازگی از کنفرانس دوحه به واشنگتن بازگشته است. این کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به روز ۱۸ و ۱۹ فبروری دایر شد.

توماس ویست نوشته که هیچ کشور نمی‌خواهد که خطر تروریزم از افغانستان نشات کند و همه خواستار بازگشایی مکاتب متوسط، لیسه ها و پوهنتون ها به روی دختران افغان و بازگشت زنان به کار و زندگی اجتماعی هستند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان همچنین گفته که تعهدات قوی برای کمک به افغان ها وجود دارد، اما نگرانی هایی در مورد ثبات اقتصادی و مالکیت آینده اقتصادی افغان ها موجود است.

توماس ویست همچنین به تطبیق ممنوعیت کشت کوکنار توسط طالبان اشاره کرده که بسیاری از کشورهای آنرا تایید کرده اند و به اساس ارزیابی اداره مربوطه ملل متحد کشت خشخاش تا ۹۵درصد کاهش یافته است.

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان به ملاقات با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان نیز اشاره کرده و با تاکید بر اینکه ایالات متحده از برگزاری این گونه نشست ها در ارتباط با افغانستان تحت رهبری سازمان ملل متحد حمایت می کند، گفته که منافع افغان ها و منافع مشترک بین المللی باید راهنمای این نشست ها باشد.