کرملین: اعزام عساکر ناتو در جنگ اوکراین درگیری مسکو و ناتو را اجتناب ناپذیر میسازد

قصر کرملین - مسکو

کرملین به متحدان غربی کیف هشدار داد که اعزام سربازان برای جنگ در اوکراین منجر به "اجتناب ناپذیری" وقوع جنگ میان روسیه و پیمان ناتو خواهد شد.

این هشدار بعد از آن از سوی کرملین صادر شد که فرانسه گفت که علیرغم نبود اجماع در حال حاضر، " هیچ چیزی" به شمول اعزام نیروهای غربی برای جنگ در کنار نیروهای اوکراینی در این کشور برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ نباید بعید دانسته شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پایان اجلاس روز دوشنبه سران اروپا در پاریس گفت که توافق نظر گسترده در مورد اینکه تلاش های بیشتر و سریعتر برای اوکراین انجام شود وجود داشت و اشتراک کنندگان موافقه کردند که برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه و فراهم آوری راکت های برد متوسط و دوربرد و بمب ها به اوکراین یک ائتلاف ایجاد کنند.

مکرون گفت که اجماع نظر دربارۀ اعزام نیروهای زمینی اروپایی به اوکراین وجود نداشت؛ ولی افزود که "برای تحقق اهداف هیچ چیزی نباید بعید دانسته شود و اینکه روسیه نمی تواند در این جنگ پیروز شود."

وقتی که از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین دربارۀ این اظهارات مکرون پرسیده شد٬ وی به روز سه شنبه گفت که" واقعیت بحث دربارۀ امکان فرستادن نیروهای خاص از کشورهای ناتو به اوکراین در ذات خود یک عنصر جدید بسیار مهم است."

آقای پسکوف افزود که اقدام ( اعزام نیروها ) به نفع این کشورها نیست.

اما اوکراین از اظهارات رئیس جمهور فرانسه استقبال کرد. میخائیلو پودولیاک ، مشاور رئیس جمهور اوکراین سخنان رئیس جمهور فرانسه را " در درجه نخست نشانه هوشیاری دربارۀ خطراتی دانست که به گفته او از سوی روسیه متوجه اروپا است.