سازمان ملل: وضعیت دسترسی به غذا در افغانستان رو به بهبود است

جریان توزیع کمک های بشری سازمان ملل در یکی از ولایات جنوب افغانستان

ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد(اف. ای. او) می گوید که وضعیت امنیت غذایی در افغانستان رو به بهبود است، اما بحران موجود هنوز پایان نیافته است.

این اداره امروز در ویب‌سایت خود مصاحبۀ الکساندر جونز رئیس این ( اف.ای. او) در افغانستان را منتشر کرده که گفته، با آنکه وضعیت امنیت غذایی بیش از ۱۵ میلیون تن در افغانستان که ۳۶ درصد نفوس این کشور را تشکیل می دهند، نگران کننده است، اما این ادارۀ در سال گذشته با کمک سایر شرکایش به بیش از ۱۰ میلیون دهقان کمک کرده است.

آقای جونز که در آخرین سفرش به افغانستان با شماری از دهاقین و مالداران در مناطق روستایی دیدار کرده، می گوید که وضعیت مواد غذایی در افغانستان نظر به دو سال گذشته بهتر شده، اما هنوز هم مشکلات زیاد باقی مانده، او از برخی مشکلات از جمله تاثیرات ناگوار تغییر اقلیم و خشکسالی بر دهاقین و مالداران، کاهش درآمد و بازگشت افغان ها از پاکستان، یاد کرده است.

ادارۀ غذا و زراعت سازمان ملل متحد در حالی از بهبود نسبی وضعیت امنیت غذایی در افغانستان صحبت می کند که بر اساس برنامه جهانی غذای این سازمان، حدود ۳۰ میلیون تن در افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند.