وزارت دفاع طالبان: مراکز نظامی پاکستان با سلاح های سنگین هدف قرار گرفتند

عکس از آرشیف

وزارت دفاع حکومت طالبان ادعا می کند که نیروهای سرحدی اش در واکنش به حملات صبح امروز جت‌های پاکستانی مراکز نظامی پاکستان را هدف قرار داده اند.

حکومت طالبان می‌گوید که بمباران جت‌های پاکستانی در ولایات پکتیکا و خوست به غیرنظامیان تلفات وارد کرده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان امروز دوشنبه (۲۸ حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که این بمباردمان در ولسوالی برمل پکتیکا و ولسوالی سپری خوست صورت گرفته که ۳ زن و ۳ کودک در پکتیکا و ۲ زن در خوست کشته شده اند.

این وزارت در اعلامیه‌ای در صفحه ایکس (تویتر سابق) خود نوشته «نیروهای مرزی آنها مراکز نظامی پاکستان را در امتداد خط فرضی دیورند با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند».

اعلامیه وزارت دفاع طالبان افزوده است که نیروهای دفاعی و امنیتی آنها آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام تجاوزکارانه هستند و در هر شرایطی از تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد.

این در حالی است که منابع از ولسوالی دندپتان پکتیا به رادیو آزادی گفته اند که صبح امروز نیروهای طالبان با سربازان پاکستانی در این منطقه درگیر شدند.

تاکنون آمار دقیق و رسمی از تعداد تلفات این درگیری از سوی دو طرف منتشر نشده است.

حکومت طالبان حملات هوایی پاکستان بر خاک افغانستان را محکوم کرده و گفته است که در اثر بمباران ولسوالی برمل پکتیکا و ولسوالی سپری خوست ۸ تن کشته شده اند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان امروز دوشنبه (۲۸ حوت) در اعلامیه‌ای گفته است که ۳ زن و ۳ کودک در پکتیکا و ۲ زن در خوست کشته شده اند.

قبل از این آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز شنبه (۱۶ مارچ) مدعی شد که بین ۵ هزار تا ۶ هزار عضو تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور دارند.

خبرنگار رادیو آزادی از ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در مورد ادعای درانی سوال کرد، اما او به این پرسش پاسخ نداد.

پیش از این، مقام‌های طالبان در واکنش به ادعای پاکستان مبنی بر اینکه حکومت این کشور با طالبان پاکستان رابطه دارد، گفته بودند که ناامنی پاکستان مسئله داخلی آن کشور است و خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.