اقارب چهار تن که در حملات اخیر مسکو متهم اند در تاجیکستان بازداشت شدند

چهار تاجیکستانی که متهم به راه اندازی حملات خونین مسکو شده اند.

مقام های تاجیکستان در یک بخشی از گسترش تحقیقات روسیه، اقارب چهار مرد تاجیکستانی را که در هجوم اخیر به سالن کنسرت در منطقه مسکو و کشتن تعداد زیادی از مردم متهم اند برای بازجویی بازداشت کرده اند.

این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که مقامات روسیه هشتمین مرد را در ارتباط با حمله روز جمعه گذشته که مرگبارترین حمله تروریستی در دو دهه اخیر در روسیه پنداشته می‌شود، متهم کردند.

گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) مسئولیت حمله به تالار شهر کروکوس را به دوش گرفته است. مردم در این تالار در حال نشستن برای کنسرت یک گروه راک متعلق به دوران شوروی بودند که چهار مرد شروع به تیراندازی کردند و سپس محل را به آتش کشیدند.

تعداد کشته شدگان این رویداد تاکنون به ۱۳۹ نفر رسیده و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند که بسیاری از آنها با زخم‌های گلوله یا سوختگی در بیمارستان بستری شدند.

چهار مرد تاجیکستانی که به عنوان کارگر مهاجر در روسیه کار می‌کردند، متهم به راه اندازی این حمله شدند.

این چهار نفر روز یکشنبه در یک محکمه در مسکو حاضر شدند و حکم بازداشت موقت برای آنها صادر شد. هر چهار نفر نشانه هایی از ضرب شدید داشتند و گزارش‌های تایید نشده حاکی از آن است که ممکن است در حین بازداشت شکنجه شده باشند.

همسایگان و اقارب این چهار نفر به رادیو اروپای آزاد گفتند که پولیس تاجیکستان به منازل وابستگان آنها در دوشنبه و شهرک‌های دیگر رفته آنها را بازداشت کرده، برای تحقیقات به ادارات دولتی در دوشنبه برده اند.