خواجه محمد آصف: افغانستان منبع تروریسم در پاکستان است

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان

خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که افغانستان منبع تروریسم در کشورش است و از این‌رو باید تمامی اصول بین‌المللی سرحدات در گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور عملی شوند.

او این را امروز ۲۷ مارچ در شبکه ایکس، توییتر سابق نوشت و حکومت طالبان را متهم کرد که با وجود آگاهی از مخفیگاه‌های امن تروریستان در قلمرو افغانستان، اقداماتی را برای مبارزه با آنها روی دست نگرفته است.

اسلام آباد پیش از این، از حکومت طالبان خواسته بود که در برابر تحریک طالبان پاکستان که به گفته مقام‌های پاکستانی در افغانستان مستقر است، مبارزه جدی کند.

حکومت طالبان هنوز در مورد اظهارات تازه خواجه آصف چیزی نگفته است اما پیش از این گفته بود که موضوع تروریسم در پاکستان مشکل داخلی آن کشور است و حکومت طالبان هیچ گروهی را اجازه نمی‌دهد که از قلمرو افغانستان برای تهدید کشورهای دیگر استفاده کند.

خواجه آصف حالا می‌گوید که با وضع تدابیر شدید در سرحدات میان دو کشور، اسلام آباد از ورود تروریستان به پاکستان جلوگیری خواهد کرد.

او تاکید کرد که تنها به کسانی اجازه عبور از این گذرگاه‌های مرزی داده خواهد شد که پاسپورت و ویزه داشته باشند.

این اظهارات پس از آن ابراز شده که پس از حملات هوایی اخیر پاکستان بر ولایت‌های خوست و پکتیکا، روابط بین اسلام آباد و حکومت طالبان تیره تر شده است.