کولیبا: اوکراینی ها میتوانند با مراجعه به محکمه بین المللی عدالت از روسیه جبران خساره بخواهند

دمیترو کولیبا وزیرخارجۀ اوکراین

حکومت اوکراین میگوید اتباع این کشور اکنون میتوانند دربارۀ خسارات وارد شده به آنها از حمله روسیه به محکمه بین المللی عدالت در شهر هاگ عارض شوند.

دمیترو کولیبا وزیرخارجۀ اوکراین اعلان کرد که اوکراینی ها اکنون به اساس مقررات جدید محکمه هاگ می توانند که بخاطر زیان های وارد شده به آنها از حمله روسیه به این محکمه مراجعه کنند.

کولیبا این اظهارات را امروز دراین شهر هالند درحالی بیان داشت که مقامات کشورهای غربی در گردهمایی خود درآنجا دربارۀ محاکمه جنایات جنگی مظنون روسیه که هنگام حمله تمام عیار این کشور به اوکراین صورت گرفته بحث وگفتگو می کنند .

این گردهمایی بین المللی زیرعنوان " احیای عدالت برای اوکراین " ازسوی هالند، اوکراین وکمیسیون اروپا ، عالیترین ارگان اجرائی اتحادیه اروپا برگزار شده است.

دمیترو کولیبا درآغاز این گردهمایی گفت که درابتدا به خساراتی که به جایدادها وارد شده است تمرکز خواهد شد ولی سپس پیگیری به نحوی باید گسترش داده شود که دیگر انواع خسارات مادی را نیز شامل شود.

هانکه بروینز سلات ، وزیرخارجه هالند با تایید سخنان همتای اوکراینی خود گفت که دراین جنگ ده ها هزار نفر کشته وزخمی ومیلیون ها تن دیگر آواره شده اند.