وزارت عدلیه حکومت طالبان به احزاب سیاسی افغانستان هشدار تازه صادر کرد

ساختمان وزارت عدلیه حکومت طالبان در کابل

وزارت عدلیه حکومت طالبان به تمام احزابی که فعالیت شان در افغانستان را منع اعلان کرده هشدار داده است که از گرفتن موقف از آدرس احزاب منع شده خود ابا ورزند ، در غیر آن با رفتار قانونی و شرعی مقابل خواهند شد.

این وزارت امروز پنجشنبه در یک اعلامیه گفته که با به قدرت رسیدن امارت اسلامی وزارت عدلیه آنها فعالیت تمام احزاب سیاسی را منع قرار داده و ریاست احزاب سیاسی در خود این وزارت هم لغو و از تشکیلات وزارت بیرون شده است.

در اعلامیه همچنان گفته شده که فعالیت نهادهای اجتماعی که در اداره قبلی فعال بودند ، نیز به تعلیق در آمده و تنها آن موسسات و نهادهای خیریه که در چارچوب اصول جواز رسمی وزارت عدلیه را بدست آورده اند ، می توانند فعالیت کنند. گفته میشود که صدها حزب در وزارت عدلیه حکومت قبلی ثبت نام کرده بودند.

هرچند طالبان بر فعالیت احزاب سیاسی از قبل ممنوعیت جاری کرده بودند ، اما این مسئله بعد از آن توجه بیشتر را به خود جلب کرد که رهبر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از خانه که حکومت قبلی به او داده بود بیرون رانده شد.

ممنوعیت های طالبان بر فعالیت احزاب سیاسی از سوی جوامع مدنی ، احزاب سیاسی و دیگر گروه ها با انتقادات شدید رو به رو شده و این اقدام یک تلاش دیگر طالبان برای انحصار قدرت نامیده شده است.