کمیسیون طالبان برای دعوت از شخصیت ها: تاکنون ۸۳۹ تن به افغانستان برگشته اند

چهره های شناخته شده یی که به افغانستان برمیگردند در میدان هوایی کابل مورد استفبال طالبان قرار میگیرند

کمیسیون ارتباط حکومت طالبان با شخصیت های افغان می گوید، از آغاز کار این کمیسیون، ۸۳۹ تن از شخصیت ها به افغانستان باز گشته اند و اکنون با خانواده های شان به آرامی بسر می برند.

خبرگزاری باختر تحت کنترول طالبان گزارش داده که این کمیسیون، به روز چهارشنبه(۲۴ اپریل) در یک اعلامیه، بار دیگر از افغان های که در کشور های خارجی به ویژه در همسایه های افغانستان زنده گی می کنند و در حکومت پیشین در اداره های نظامی و ملکی کار می کردند، خواست تا با خاطر راحت به کشور شان باز گردند زیرا به گفته اش هیچ خطری متوجه آنها نیست.

کمیسیون ارتباط حکومت طالبان با شخصیت های افغان هنگامی آمار تازه از بازگشت چهره ها و شخصیت ها به افغانستان را شریک کرده که شماری از مقام ها و کارمندان حکومت و نظامیان پیشین که اکنون در ایران و پاکستان مستقر اند، به رادیو آزادی ابراز نگرانی کرده اند که اگر به افغانستان باز گردند، با خطر روبرو می شوند و زنده گی شان مصئون نخواهد بود.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از اگست سال ۲۰۲۱ به بعد بیش از ۶۰۰ هزار تن از افغانستان تنها به پاکستان پناه برده اند و نمی خواهند که بنابر نگرانی امنیتی، دو باره به افغانستان باز گردند.