ایالات متحده ارسال تسلیحات نظامی به ویژه بم های پر قدرت را به اسرائیل، متوقف کرد

نیروهای اسرائیلی در جنگ علیه گروه حماس

در حالی که اسرائیل از یک حمله بزرگ به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داده ، ایالات متحده امریکا ارسال یک محموله بمب های قدرتمند به این کشور را متوقف کرده است.

پس از آغاز عملیات محدود اسرائیل در شهر رفح، ایالات متحده و کشورهای غربی هشدار دادند که حمله تمام عیار به این شهر جنوبی در نوار غزه باعث فاجعه بشری خواهد شد.

خبرگزاری رویترز امروز ( ۸ می ) به نقل از یک مقام ارشد امریکایی گزارش داد که اداره جوبایدن هفته گذشته در واکنش به حمله احتمالی اسرائیل به رفح، انتقال تسلیحات به آن کشور را متوقف کرد.

قصر سفید و وزارت دفاع امریکا هنوز از ابراز نظر در این مورد خود داری کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده از هفته گذشته روند ارسال محموله های تسلیحاتی را به اسرائیل متوقف کرده است

این مقام که نخواسته است نامش افشا شود گفته که واشنگتن روند انتقال تسلیحات به اسرائیل را به دقت بررسی کرده و بیم دارد که اسرائیل این بمب های امریکایی را در عملیات رفح استفاده خواهد کرد.

این محموله متوقف شده، شامل هژده صد بمب ۹۰۰ کیلویی و هفده صد بمب ۲۲۵ کیلویی است.

از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و گروه تندرو حماس در اکتوبر ۲۰۲۳ ، این اولین باریست که ایالات متحده کمک نظامی خود به اسرائیل را در حالی متوقف کرده که پیش از این تعهدش را برای کمک با این کشور به تکرار ابراز کرده بود.

حماس از سوی امریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی هم گزارش داده که توقف محموله بمب های قدرتمند از سوی امریکا را تایید نکرده اما گفته که اگر کشورش دست خالی هم بجنگد، به هدفش خواهد رسید.

پس از چندین ماه تهدید، اسرائیل شام دوشنبه گذشته عملیات محدود خود به شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرد.

اسرائیل این شهر را آخرین پایگاه گروه حماس می داند و می گوید که احتمال دارد که ده ها گروه گان اسرائیلی در این شهر نگهداری شوند.

حمله نیروهای اسرائیلی به شهر رفح

سربازان اسرائیلی شام سه شنبه جاده مهم مرزی مصر و غزه را در منطقه رفح تصرف کردند که این مسیر کمک های حیاتی به غزه را هم مسدود کرد.

احمد الصوفی شاروال رفح می گوید که جاده های این شهر، نشان دهنده بقایای خانه های ویران شده، خانواده های بیجا شده و اجساد کشته شده گان اند.

گروه حماس امروز گفت که درگیری شدید میان نیروهای اسرائیلی و جنگجویان این گروه در حومه شهر رفح جریان دارد.

همزمان اردوی اسرائیلی امروز اعلام کرد که برخی از تاسیسات حماس را در رفح کشف کرده و سربازان این کشور حملات هدفمندانه را علیه این تاسیسات انجام داده اند.

اسرائیل از غیرنظامیان در رفح خواسته که به منطقه که اسرائیل آنرا بشردوستانه می نامد و در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهر واقع است، بروند.