ایالات متحده روند ارسال تسلیحات نظامی به اسرائیل را تحت بازنگری قرار داده است

نیرو های اسرائیلی در تهاجم به غزه به طور گسترده از اسلحه و تجهیزات متحدان غربی خود به ویژه ایالات متحده استفاده می کنند.

اداره جو بایدن رئیس جمهور امریکا هفته گذشته انتقال محموله بزرگ نظامی به اسرائیل را به خاطر نگرانی از عملیات نظامی اینکشور بر شهر رفح در جنوب غزه متوقف کرد.

لوید آستن وزیر دفاع امریکا به روز چهارشنبه(۸ می) با این اعلام به یک کمیته فرعی سنای ایالات متحده، همچنان گفت که اداره بایدن به امنیت اسرائیل متعهد است اما در حال حاضر کمک نظامی را به خاطر تحولات در رفح تحت بازنگری قرار داده.

به گفتۀ منابع نظامی که بنابر حساسیت موضوع خواسته اند از آنها نام گرفته نشود، محموله متوقف شده، شامل ۱۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلویی و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۵ کیلویی می شود.

همزمان با این متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته که ایالات متحده، به دنبال توقف یک محموله کمک نظامی در آینده، سایر کمک های تسلیحاتی با اسرائیل را به بررسی گرفته است.

همزمان با این متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا

میلر به روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که قرار است وزارت خارجه امریکا گزارشی را هم به کانگرس بسپارد که آیا از سلاح های کمک شده اینکشور در چهار چوب قوانین بین المللی بشری از سوی اسرائیل استفاده شده یا نه؟.

به گفتۀ مقام های امریکایی، اداره جو بایدن در ماه اپریل بازنگری بر کمک های نظامی به اسرائیل را آغاز کرد.

اسرائیل شام دوشنبه گذشته عملیات محدود را به شهر رفح در جنوب نوار غزه آغاز کرد.

اداره جو بایدن نگرانی از عملیات گسترده بر رفح دارد، جائیکه بیش از یک میلیون باشنده غزه پناه برده اند.

گیلاد ایردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ۱۲ اینکشور، اقدام امریکا برای توقف محموله نظامی را تصمیم خیلی نا امید کننده و حتی اذیت کننده دانسته است.

بمباران غزه توسط نیروهای هوایی اسرائیل ویرانی ها و تلفات زیادی را سبب گردیده است

جنگ میان حماس و اسرائیل روز سه شنبه وارد هشتمین ماه شد. حماس که از سوی ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا سازمان تروریستی دانسته می شود، در هفتم اکتوبر پارسال بر بخش های از اسرائیل حمله کرد و با کشتن حدود ۱۲۰۰ تن، نزدیک به ۲۵۰ تن را گروگان گرفت.

مقام های صحی در غزه که در کنترول گروه حماس است، گفته اند که طی این مدت در عملیات زمینی و هوایی اسرائیل بیش از ۳۴ هزار تن در این شهر کشته شده اند.

تا اکنون تلاش ها برای برقراری آتش بس بی نتیجه مانده و اسرائیل و حماس فقط برای یک مرتبه با تلاش ها و میانجی گری های بین المللی، آتش بس هفت روزه را در اواخر ماه نومبر به اجرا گذاشتند.