در سانحه هوایی ایران رئیس جمهور، وزیر خارجه و تعداد دیگر از مقامات ایرانی کشته شدند

جمعیت هلال احمر ایران این تصویر را منتشر کرده است. در این تصویر بدنه متلاشی شده هلیکوپتر رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی دیده میشود. 
 

امبولانس ها در حال حرکت به جانب محلی دیده میشوند که هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی سقوط  کرده است. وضعیت بد هوا و مه و غبار باعث گردید که رسیدن به این محل ساعت ها طول بکشد.  

برخی از اعضای تیم امداد و نجات در منطقه ورزغان ولایت آذرباییجان شرقی ایران دیده میشوند که در نزدیکی محل سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور ایران قرار دارند.  

در این تصویر ابراهیم رئیسی دیده میشود که در وسط نشسته است و به دست چپ نیز امیر حسین عبداللهیان وزیر خارجه وی است که هر دو در سانحه هوایی کشته شدند. 
هلیکوپتر حامل آنان ظاهرا به دلیل مشکلات تخنیکی و وضعیت بد هوا سقوط کرده است.  

 

آیت الله علی خامنه یی رهبر روحانی ایران روز گذشته قبل از پخش خبر مرگ رئیس جمهور و هیئت همراه وی گفته بود که مردم ایران نباید نگرانی داشته باشند زیرا در امور حکومتی هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.
 
 

در این تصویر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیده میشود که در مراسم افتتاح بند موسوم به « قیز قلعه سی» در ولایت آذزباییجان شرقی اشترک کرده بود. این ولایت در کنار کشور آذرباییجان قرار دارد. در مراسم الهام علی یف رئیس جمهور آذر باییجان نیز حضور داشت. 
پس از ختم همین مراسم بود که هلیکوپتر رئیس جمهور ایران در مسیر برگشت با سانحه هوایی مواجه شد.  

تصویر ابراهیم رئیسی ريس جمهور ایران روی میز کار وی در اجلاس کابینه وزرای ایران گذاشته شده است. وی به روز یکشنبه در نتیجه سانحه هوایی جان داد و امروز اعضای کابینه در عزای وی نشستند. 

 
 

ابراهیم رئیسی که به عنوان یکی از چهره های سیاسی تندرو در ایران شناخته میشود، ۶۳ سال عمر داشت. وی در سال ۲۰۱۷ در انتخابات ریاست جمهوری در برابر حسن روحانی شکست خورد اما در انتخابات سال ۲۰۲۱ توانست به پیروزی دست یابد به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند.