محمد نبی عیسی‌خیل در صدر بهترین «آلروندران جهان» قرار گرفت

جدول منتشر شده از سوی شورای جهانی کریکت که محمد نبی عیسی خیل، بازیکن سرشناس تیم ملی کریکت افغانستان را در صدر نشان میدهد.

کاپیتان اسبق و ملی پوش کریکت افغانستان امروز چهارشنبه ۲۳ جوزا در تازه ترین رده بندی که شورای بین المللی کریکت اعلام کرد در صدر بهترین آلروندران جهان قرار گرفت.

محمد نبی عیسی خیل با داشتن ۳۲۰ امتیاز این امتیاز را از آن خود ساخت. این کریکتر محبوب افغانستان در هردو بخش کریکت "پنجاه آوره" و "بیست آوره" در صدر کریکتران جهان قرار گرفته است.

عیسی خیل قبلأ در جایگاه دوم این بخش از ورزش کریکت در سطح جهان قرار گرفته بود.

شکیب الحسن از بنگله دیش که قبلا عنوان بهترین آلروندر جهان را در اختیار داشت، پس از مدت طولانی از جایگاه نخست نزول کرد و با داشتن ۲۹۵ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در این رده بندی، سکندر رضا از تیم ملی کریکت زیمبابوی در جایگاه سوم قرار دارد، اسد والا از پاپوا گینه، چهارم و راشد خان با ۲۳۹ امتیاز در جایگاه پنجم بهترین آلروندران جهان قرار گرفته است.

محمد نبی بعد از راشد خان آرمان دومین کریکتر افغان است که توانسته است در سطح کریکت جهان در جایگاه نخست قرار بگیرد، راشد خان قبلأ چندین بار در رده بندی شورای بین المللی کریکت در بخش بالینگ یا توپ اندازی در مکان نخست دنیا قرار داشت.

راشد خان در رده بندی جدید در بخش "بالینگ" با ۶۷۱ امتیاز در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است و فضل حق فاروقی با ۶۶۲ امتیاز به طور مشترک با کریکتر از آفریقای جنوبی چهارم شده اند.

اما در بخش بیتینگ "توپ زنی" در کریکت ۲۰ آوره رحمن الله گربز از تیم ملی کریکت افغانستان با هشت پله صعود توانسته است در مکان دوازدهم جهان قرار بیگیرد. در این بخش سوریا کمار یادو از هند در جایگاه اول ایستاده است، فل سالت از انگلستان دوم است و بابر اعظم از پاکستان سوم است.