افغانستان و هند در تاریخ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت سه بار باهم رقابت داشته اند

افغانستان امشب برای چهارمین بار در مقابل هند قدرتمند قرار می‌گیرد.

تیم‌های ملی کریکت افغانستان و هندوستان در گذشته سه بار در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در مقابل هم رقابت داشته‌اند که سهم پیروزی هند سه بار بوده است و افغانستان هیچ‌گاه این تیم را نتوانسته ببرد.

جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی برگزار شد که افغانستان در آن حضور نداشت، دومین دورۀ آن در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام شد که باز هم تیم ملی کریکت افغانستان در آن جام اشتراک نداشت.

اما تیم ملی کریکت افغانستان برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت اشتراک کرد که آن رویداد به میزبانی ویست‌اندیز برگزار شده بود، تیم ملی کریکت افغانستان در نخستین تجربه‌اش در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت به تاریخ اول ماه می سال ۲۰۱۰ میلادی مقابل هند به میدان رفت ولی با تفاوت هفت ویکت از این تیم شکست خورد.

در سال ۲۰۱۲ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت به میزبانی سریلانکا برگزار شد که تیم افغانستان در گروه "A" با تیم‌های هند و انگلستان همگروه شد. در آن مسابقه، هند برای دومین‌بار تیم افغانستان را مغلوب کرد و هند با تفاوت ۲۳ دوش برنده شد.

سومین مسابقه میان هردو تیم در جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت سه سال قبل برگزار شد، عمان و امارات متحدۀ عربی میزبانان جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در سال ۲۰۲۱ بودند، افغانستان در رقابتی که با هند داشت با تفاوت ۶۶ دوش از این تیم شکست خورد.

امشب هردو تیم برای چهارمین‌بار در تاریخ جام جهانی ۲۰ آورۀ کریکت در مقابل هم قرار می‌گیرند، افغانستان که در دور گروهی عملکرد بسیار خوبی داشت ممکن است که در این مسابقه نسبت به دوره‌های گذشته عملکرد بهتری در برابر هند داشته باشد.