وزیر دفاع پاکستان از فیصله مجلس نمایندگان امریکا در خصوص انتخابات پاکستان انتقاد کرد

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان فیصله مجلس نماینده گان کانگرس امریکا را که خواهان تحقیقات در مورد بی نظمی ها در انتخابات عمومی ماه فبروری در پاکستان شده است، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز انتخابات که در نتیجه آن هیچ یک از احزاب اکثریت را بدست نیاوردند با خشونت، قطع ارتباطات تلفنی و دیگر شبکه های اجتماعی و همچنان اتهام تقلب در آن از سوی حزب عمران خان رو به رو شده است. اما کمیسیون انتخابات پاکستان این ادعا ها را رد میکند.

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان به تلویزیون جیو پاکستان گفته که ایالات متحده امریکا حق ندارد، در امور داخلی پاکستان دخالت کند و یا در مورد آن فیصله نماید.

به گفته او این تصمیم که روز سه شنبه تصویب شده هیچ ارزش ندارد. اما حزب عمران خان از آن استقبال کرده است. عمران خان در حال حاضر زندانی است.

زلفقار بخاری، یکی از رهبران این حزب گفته آنها امیدوارند که کشورهای دیگر هم راه مجلس نماینده گان کانگرس امریکا را در این بخش تعقیب کنند.

انتخابات عمومی در پاکستان به تاریخ هشتم فبروری امسال برگزار شده بود.

کاندیدان مستقل تحت حمایت عمران خان در انتخابات پاکستان بسیار چوکی ها را بدست آوردند ولی برای تشکیل حکومت، اکثریت لازم را در اختیار نداشتند. در مقابل آن، احزاب رقیب عمران خان، تحت رهبری شهباز شریف، حکومت ائتلافی را تشکیل دادند.