رئیس دفتر «یوناما» با امیرخان متقی در مورد برگزاری نشست دوحه صحبت کرد

تصویر آرشیف: روزا اونتبایوا نماینده ویژه سازمان ملل و رئیس دفتر یوناما در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان می گوید که هیئت این حکومت در نشست سوم دوحه برای بحث روی هر دو مورد اجندا، مبارزه با مواد مخدر و رفع تحریم های مالی و بانکی آمادگی کامل دارد.

متقی این موضوع را در ملاقات به روز چهارشنبه در ملاقات با روزا اونتبایوا رئیس دفتر هیئت معاونت ملل متحد برای افغانستان ( یوناما ) ابراز کرده است.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان ناوقت روز چهارشنبه در شبکه ایکس( تویتر سابق) از این ملاقات خبر داد و گفت که در آن در مورد نکات اجندای نشست سوم دوحه و ترکیب هیئت طالبان گفتگو شده است.

بلخی به نقل از خانم روزا اونتبایوا هم نوشته که گفته است، نشست سوم دوحه فرصت مناسب است تا به گفته او جامعه جهانی و طالبان نظریات شانرا به اشتراک گذاشته و در مورد افغانستان گفتگو کنند.

وزارت خارجه طالبان شام سه شنبه اعلام کرد که ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان هیئت آنها را در نشست سوم دوحه، رهبری خواهد کرد.

نشست سوم دوحه در ۳۰ جون و اول جولای به میزبانی ملل متحد برگزار خواهد شد.

رئیس دفتر یوناما هفتهٔ قبل، بعد از نشست شورای امنیت ملل متحد در مورد افغانستان، گفت که نماینده های زنان افغان و جامعه مدنی در گفتگو های اصلی نشست سوم دوحه حضور نخواهند داشت.

این اعلام واکنش های تند فعالان حقوق زنان را بر انگیخته است.