معافیت سفر سراج‌الدین حقانی توسط شورای امنیت ملل متحد تصویب شد

قطعنامۀ ۱۹۸۸ شورای امنیت، در سال ۲۰۱۱ به هدف حمایت از صلح و ثبات در افغانستان، تحریم‌های مختلفی را بر افراد و نهادهای مرتبط با طالبان از جمله سراج‌الدین حقانی وضع کرده است.

کمیتۀ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، معافیت ممنوعیت سفر سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله طالبان را تصویب کرد. این کمیتۀ در اعلامیه‌ای گفته که معافیت ممنوعیت سفر سراج‌الدین حقانی را برای مسافرت به ابوظبی، در امارات متحدۀ عربی، از ۲۱ تا ۲۵ جون ۲۰۲۴ تصویب کرد. در اعلامیه گفته شده که هدف از سفر حقانی شرکت در نشست‌های مربوط به امنیت، ثبات و آشتی منطقه‌ای است.

این کمیته در اعلامیه‌ای گفته که معافیت ممنوعیت سفر سراج‌الدین حقانی را برای مسافرت به ابوظبی، در امارات متحدۀ عربی، از ۲۱ تا ۲۵ جون ۲۰۲۴ تصویب کرده و هدف این سفر حقانی شرکت در نشست‌های مربوط به امنیت، ثبات و آشتی منطقه‌ای بود.

این در حالیست که حقانی به تازگی از سفر حج به کابل برگشته و تا هنوز معلوم نیست که آیا در نشست یاد شده در ابوظبی اشتراک کرده، یا خیر. حقانی به دلیل دست داشتن در حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک شهروند امریکایی شد و سایر حملات، تحت تعقیب ایالات متحدۀ امریکا با جایزۀ ۱۰ میلیون دالری، قرار دارد.

کمیتۀ تحریم‌های شورای امنیت در ۲۰ جون سال ۲۰۲۴ میلادی بر اساس قطعنامۀ ۱۹۸۸ این شورا ایجاد شده است. این قطعنامه در سال ۲۰۱۱ به هدف حمایت از صلح و ثبات در افغانستان، تحریم‌های مختلفی را بر افراد و نهادهای مرتبط با طالبان وضع کرده است.