گفت‌وگوها در دومین روز نشست دوحه درباره افغانستان امروز ادامه خواهد یافت

ادامه گفت‌وگوها در دومین روز نشست دوحه با حضور نمایندگان سازمان ملل و طالبان درباره اولویت‌ها و چالش‌های افغانستان

شرکت‌کننده‌گان در نشست دوحه درباره افغانستان امروز در دومین روز این نشست به گفتگوهای خود ادامه خواهند داد. انتظار می‌رود که در نشست امروز نماینده‌گان سازمان ملل متحد و حکومت طالبان در مورد اولویت‌ها و چالش‌های افغانستان و جامعه جهانی گفتگو کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو آزادی، نشست امروز که قرار است از ساعت ۱۰ صبح به وقت افغانستان آغاز شود، ابتدا با سخنرانی نمایندۀ بانک جهانی آغاز خواهد شد و سپس نمایندۀ طالبان در مورد چالش‌های اقتصادی افغانستان، اولویت‌ها و چالش‌های بخش خصوصی صحبت خواهد کرد.

همچنین، انتظار می‌رود که در نشست امروز، رزا اوتونبایوا، نمایندۀ ویژه سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در امور افغانستان و رئیس یوناما، نمایندۀ ادارۀ مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد و چند مقام دیگر نیز حضور داشته باشند.

سخنرانان در پایان نشست امروز در دوحه، نماینده‌گان سازمان ملل و طالبان در مورد نتایج این نشست به خبرنگاران اطلاعات خواهند داد و نشست رسماً پایان خواهد یافت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان که در این نشست رهبری هیئت طالبان را بر عهده دارد، ناوقت دیشب در صفحه ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که در ادامه دیدارهای خود با مقامات و نماینده‌گان تعدادی از کشورها، با نماینده ناروی، معاون وزیر امور خارجه قزاقستان و سفیر آن کشور و همچنین وزیر امور خارجه اندونزیا ملاقات و گفتگو کرده است.

گفته شده است که در این دیدارها بر تقویت روابط افغانستان و سه کشور تأکید شده است.