نظرسنجی جدید: احتمال شکست جناح راست افراطی در انتخابات فرانسه

جوردان باردلا یک سیاستمدار شناخته شدۀ فرانسوی است. او عضو حزب راست افراطی «تجمع ملی» به رهبری مارین لوپن است. باردلا در چندین انتخابات مهم فرانسه شرکت کرده است. وی به‌ویژه به خاطر مواضع سخت‌گیرانه‌اش در مورد مهاجرت و امنیت معروف است.

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که احتمال دارد تلاش‌های «احزاب جریان اصلی» فرانسه برای جلوگیری از موفقیت جناح راست افراطی در انتخابات این کشور نتیجه‌بخش باشد و حزب تجمع ملی به رهبری مارین لوپن در دور دوم انتخابات پارلمانی در ۷ جولای، اکثریت کرسی‌ها را به دست نیاورد.

این نظرسنجی توسط موسسۀ هاریس انترکتیف (Harris Interactive) برای مجله چلنجس (Challenges) انجام شده و اولین بررسی است که پس از تشکیل جبهۀ ضد مارین لوپن توسط سیاستمداران سایر احزاب فرانسه منتشر شده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جناح راست افراطی لوپن ۲۸۹ کرسی لازم برای کنترل پارلمان فرانسه را به دست نخواهد آورد.

این نظرسنجی پس از آن منتشر شد که بیش از ۲۰۰ نامزد در انتخابات پارلمانی فرانسه، در پروسه‌ای موسوم به «جبهه جمهوری‌خواه» از نامزدی‌شان منصرف شدند تا راه را برای هر کسی که بهترین موقعیت را برای شکست دادن نامزدان جناح راست افراطی در حوزه رأی‌دهی خود دارند، فراهم کنند.