رهبران کشورهای مختلف پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفتند

حامد کرزی، رئیس‌جمهور سابق افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان در پیام‌های تبریک خود ابراز امیدواری کردند که روابط دوستانه بین ایران و افغانستان در دورۀ حاکمیت پزشکیان تحکیم یابد.

رهبران کشورهای مختلف جهان به رئیس‌جمهور انتخابی ایران، مسعود پزشکیان، به خاطر پیروزی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری پیام‌های تبریکی فرستاده‌اند.

از جمله، رئیس‌جمهور سابق افغانستان، حامد کرزی، در پیام خود اظهار امیدواری کرده است که در دوره حاکمیت آقای پزشکیان، روابط دوستانه بین ایران و افغانستان تحکیم پیدا کند.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس سابق شورای عالی صلح افغانستان در دوران جمهوری، به پزشکیان تبریک گفته و بیان کرده است که ایران میزبان میلیون‌ها پناه‌جوی افغان است و به آن‌ها کمک می‌کند.

رهبری عربستان سعودی نیز پیروزی پزشکیان اصلاح‌طلب را در انتخابات قبل از وقت ایران تبریک گفته و اظهار امیدواری کرده است که این پیروزی زمینۀ بهبود روابط بین دو کشور را فراهم سازد.

پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که دیروز جمعه برگزار شد، با به دست آوردن اکثریت آرا پیروز شد.

عربستان سعودی و رقیب منطقه‌ای آن ایران که در یمن و سوریه از طرف‌های ضد یکدیگر حمایت می‌کنند، سال گذشته به میانجی‌گری چین روابط خود را عادی ساختند.

خبرگزاری دولتی ایران خبر داد که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به پزشکیان پیام تبریکی فرستاده و اظهار امید کرده است که روابط دپلوماتیک بین دو کشور دوام کند.