محکومیت عملیات نظامی جدید پاکستان توسط باشنده‌گان سوات و اورکزی

باشنده‌گان درۀ سوات و منطقۀ قبایلی اورکزی عملیات نظامی جدید حکومت پاکستان را محکوم کرده و خواستار اعتراضات سرتاسری شدند.

صدها باشندۀ درۀ سوات و منطقۀ قبایلی اورکزی، عملیات نظامی تازه اعلام شده توسط حکومت پاکستان را در یک گردهمایی دیروز (۶ جون) محکوم کردند و یک جنبش اعتراضی برای امروز (۷ جون) خواستار اعتراضات سرتاسری شده است.

باشنده‌گان مناطق قبایلی از مدت‌ها با عملیات نظامی حکومت مرکزی در آن منطقه مخالفت کرده، ادعا می‌کنند که اردوی پاکستان میلیون‌ها تن را از خانه‌های‌شان آواره نموده، تجارت‌ها و سایر فعالیت‌های پشتون‌ها را در ایالت خیبر پشتونخوا در پاکستان مختل کرده است.

باشنده‌گان درۀ سوات و منطقۀ قبایلی اورکزی، خواستار صلح شده، از اردوی پاکستان خواسته‌اند تا به جای عملیات در مناطق ملکی، مخفیگاه‌های تروریستان را هدف قرار دهد.

رهبری پاکستان در ۲۲ جون پلان عملیات نظامی را برای مبارزه با تشدید خشونت‌ها و حملات تروریستی تأیید کرد. ولی این عملیات تا هنوز آغاز نشده است.

دفتر شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، گفته که عملیات جدید، کمپاین نظامی تمام عیار نخواهد بود که مانند عملیات قبلی، تعداد زیادی از مردم را آواره کند.