ریچارد بینت: دختران افغان حق شرکت در مسابقات ورزشی را دارند

ریچارد بنت تأکید کرد که زنان و دختران افغان حق شرکت در ورزش را دارند و مشتاقانه منتظر دیدن رقابت‌های آن‌ها در المپیک و پارالمپیک پاریس است.

ریچارد بینت، گزارشگر ویژۀ ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، می‌گوید که زنان و دختران افغان حق شرکت در ورزش را دارند. او امروز سه‌شنبه ۱۹ سرطان در شبکه ایکس (توئیتر سابق) خود از نهادهای ورزشی خواست که از ورزشکاران زن افغان را در داخل و خارج از افغانستان حمایت کنند.

پیش از این، خبرگزاری فرانس‌پرس روز گذشته به نقل از اتل مشوانی، سخنگوی کمیتۀ ملی المپیک افغانستان تحت کنترول طالبان، خبر داد که گفته است سه زن افغان که قرار است به نماینده‌گی از افغانستان در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کنند را به رسمیت نمی‌شناسند. مشوانی یک‌بار دیگر بر ممنوعیت زنان افغان از ورزش تأکید کرده است.

اما ریچارد بینت می‌گوید که مشتاقانه منتظر رقابت زنان و مردان با استعداد و الهام‌بخش افغان در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس است. کمیتۀ بین‌المللی المپیک پیش از این گفته بود که سه زن و سه مرد ورزشکار افغان را بر اساس توصیۀ آن‌عده از ورزشکاران افغان که در خارج از افغانستان به سر می‌برند، در بازی‌های المپیک پاریس دعوت کرده است. این بازی‌ها قرار است ۲۶ جولای امسال آغاز شوند.