ادامه کمپاین واکسیناسیون ضد بیماری پولیو در افغانستان

کمپاین واکسیناسیون ضد بیماری پولیو برای سومین روز در ۲۳ ولایت افغانستان ادامه دارد و قرار است حدود هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسن دریافت کنند.

کمپاین واکسیناسیون ضد بیماری پولیو یا فلج کودکان برای سومین روز در ۲۳ ولایت افغانستان ادامه دارد. این کمپاین قرار است فردا پنجشنبه ۲۱ سرطان به پایان برسد. به گفتۀ وزارت صحت عامۀ حکومت طالبان، در جریان این کمپاین، حدود هشت میلیون کودک زیر پنج سال واکسن پولیو را دریافت می‌کنند.

این کمپاین چهارروزه در حالی آغاز شده است که نگرانی‌ها در مورد افزایش موارد مثبت بیماری پولیو در افغانستان افزایش یافته است. مرکز عملیات اضطراری محو پولیو در جنوب غرب افغانستان می‌گوید که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون هفت مورد مثبت بیماری پولیو یا فلج کودکان در این زون به ثبت رسیده است. صدیق‌الله پتیال، نمایندۀ این مرکز، در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشته که تنها چهار مورد مثبت پولیو در ولایت قندهار ثبت شده است.

وزارت صحت عامۀ طالبان هنوز در رابطه به ثبت موارد مثبت پولیو رسماً چیزی نگفته است. افغانستان و پاکستان تنها دو کشوری در جهان‌اند که ویروس پولیو هنوز هم در آن‌ها ریشه‌کن نشده است.