گروه نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد: «افغانستان همچنان منبع ناامنی و پناهگاه گروه‌های تروریستی است»

در گزارش گفته شده که "تحمل طالبان نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، در بسیاری از ولایات افغانستان، منجر به گسترش تروریزم به کشورهای همسایه می‌شود.

تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد می‌گوید که افغانستان منبع ناامنی است و گروه‌های تروریستی داعش و القاعده می‌توانند برای فعالیت‌های خود پناهگاه امن پیدا کنند.

این گروه روز چهارشنبه (۱۰ جولای) در گزارشی گفته که «افغانستان هنوز هم به عنوان پناهگاه امن برای گروه‌های تروریستی شناخته می‌شود».

در گزارش همچنین گفته شده که «تحمل طالبان نسبت به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، در بسیاری از ولایات افغانستان، منجر به گسترش تروریزم به کشورهای همسایه می‌شود و شبکۀ القاعده با استفاده از روابط دراز مدت با طالبان، به پیشروی ادامه می‌دهد.»

به گفتۀ تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد، شبکۀ القاعده در سال گذشته در پنج ولایت افغانستان کمپ‌های آموزشی را ایجاد کرده و برای سازماندهی مجدد شبکه‌های خود، جلب‌ و جذب می‌کند.

طالبان تا هنوز در مورد این گزارش تیم نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد چیزی نگفته‌اند، اما پیش از این نیز بارها تأکید کرده‌اند که گروه دولت اسلامی موسوم به «داعش» را سرکوب کرده‌اند و نمی‌گذارند که از قلمرو افغانستان، علیۀ سایر کشورها استفاده شود.